עובדי ממגורת דגון מאיימים בשביתה וטוענים: ״נפלנו בין הכיסאות״

העובדים טוענים כי עקב ביטול זכייתה של גדות במכרז להפעלת הממגורה עתידם המקצועי לוט בערפל. חנ״י: ״חנ״י איננה צד ליחסי העבודה האלו. חנ״י רואה חשיבות רבה בהמשך פעילות רציפה של הממגורה״


12:25 ,01.02.2023 מאת: מערכת פורט2פורט

עובדי ממגורות דגון בנמל חיפה הודיעו על אישור סכסוך עבודה לקראת השבתת ממגורות דגון החל מה-5 בפברואר. העובדים, בגיבוי ההסתדרות, מוחים על כך ש״נפלו בין הכיסאות״, וזאת עקב ביטול זכייתה של חברת גדות במכרז להפעלת ממגורות דגון. מדובר ב-60 עובדים שעובדים במשמרות של 12 שעות כל אחת במשך ארבעה ימים בשבוע.

 

כידוע לכל, המכרז בו זכתה חברת גדות באפריל 2021 להפעלת הממגורה בחיפה בוטל על ידי בית המשפט בחודש דצמבר 2021 וחנ״י הוציאה מכרז חדש לשם מציאת מפעילים חדשים. במסגרת המכרז בו זכתה גדות הובטח לעובדים כי הם ימשיכו להיות חלק מפעילות הממגורה שאמורה להיבנות מחדש בתוך השטח של נמל חיפה שכן ממגורות דגון יפונו כחלק מתכנית ״חזית הים״ בחיפה.

 

נזכיר כי חנ״י פרסמה באוקטובר 2022 מכרז חדש לניהול, הפעלה ותחזוקה של הממגורה בנמל חיפה. הממגורה הופעלה החל מ-2021, על ידי גדות אשר זכתה במכרז שפורסם ב-2020.

 

אלא שמאז גדות, שהתחרתה במכרז להפרטת חברת נמל חיפה, זכתה יחד עם קבוצת אדאני ההודית במכרז ולכן היא אינה יכולה להתחרות במכרז הקיים להפעלת הממגורות – על מנת להימנע מטענות למונופול, יחד עם זאת, עד להכרזת זוכה חדש במכרז להפעלת הממגורות גדות ממשיכה להפעיל את הממגורה. מאידך, היא כבר אינה מחויבת להסכם שחתמה עם עובדי הממגורה וכלל לא בטוח שהיא תבחר להעסיק את עובדי הממגורה  בממגורה שתוקם בנמל חיפה.

 

נציין כי במסגרת הליך ההפרטה מתחייבת הקבוצה הרוכשת להקים ממגורה בנמל חיפה בהשקעה של 350 מיליון שקל.

 

מחברת נמלי ישראל נמסר: עובדי הממגורה מועסקים במסגרת הסכם קיבוצי המסדיר את יחסי העבודה ביניהם לבין המעסיק. חנ״י איננה צד ליחסי העבודה האלו. מבלי לגרוע מהתחייבויות מפעיל הממגורה, חנ״י רואה חשיבות רבה בהמשך פעילות רציפה של הממגורה״.