ממשיכים העיצומים בנמל חיפה. היום (א') ירדו התפוקות בנמל עד לכדי 20% מפעולות טעינה והפריקה.
במהלך סוף השבוע נעשו מאמצים לקיים דיונים על מנת להגיע להסכמות בין ההנהלה לבין העובדים, אולם מאמצים אלה לא נשאו פרי.
הבוקר הגיב שר התחבורה ישראל כץ בעמוד הפסייבוק שלו לעיצומים: "עובדי נמל חיפה פתחו בשביתה איטלקית. הם מוחים על ביטול ימי גיבוש וקיצוץ בהיקף המשתתפים בספורטיאדה. זה מזכיר לי את הבדיחה על התלמיד, שבא לספר לאביו שנכשל בכל המקצועות, אבל בזמרה קיבל 10. אביו החטיף לו סטירה ואמר: 'לא רק שנכשלת, עוד יש לך חוצפה לשיר?'. לא רק שגירשתם את צים והנמל על הפנים, עוד יש לכם חוצפה לבלות?".
אמר בכיר בהנהלת הנמל, שאיימה מצידה לפתוח בשביתת מגן: "אנו מנהלים התכתבויות עם ההסתדרות. ביום חמישי בלילה נעשה ניסיון להגיע לפשרה וישבנו עם העובדים עד קרוב לחצות. החברה במצב לא קל ועלולה להיות בהפסדים. אנו מקצצים איפה שאפשר, כולל בשיווק. בשנים שאפשר לתת - בכיף, אבל בשנה כזו, ניתן היה לחשוב שצעדי הקיצוץ יתקבלו בהבנה".
הבוקר שלח יו"ר ועד עובדי הנמל מאיר תורג'מן מכתב ליו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות אבי אדרי, ובו הוא מלין על פגיעה מכוונת של הנהלת חברת נמל חיפה, לטענתו, בעובדי סקטור התפעול.
לפי המכתב, במשמרת ג' אתמול, במוצאי שבת, הגיעו כ-100 אנשי תפעול לעבודה, על מנת לעבוד באוניות שהמתינו ברציפי נמל חיפה לצוותים שהוזמנו על ידי ההנהלה למשמרת ג'.
כתב תורג'מן: "עקב רצון ההנהלה לפגוע בשכר העובדים, ביטלה ההנהלה באופן חד צדדי את העבודה התפעולית במשמרת ג' וגרמה לנזק כספי אדיר, הן ללקוחות הנמל, הן לעובדים וכמובן להכנסות החברה. ברצוני לציין שמחלקת תפעול מחויבת, על פי הסכמים קיבוציים, לחמש ידיים תפעוליות במשמרת ג', ובמשמרת זו הוזמנו ושובצו לעבודה שש ידיים תפעוליות.
"ניסיונות ההנהלה להכפיש את העובדים על ידי מכתבים ללקוחות, ולהאשים את עובדי הנמל בעיצומים (שלא מתקיימים), כאשר בפועל פעולות ההנהלה הן אלו שמשפיעות על התפוקות ברציפים. הנהלת החברה לא משבצת עובדים לשעות נוספות, לא פותחת ידיים תפעוליות, מצמצמת בשיבוץ כלים בעורף וכתוצאה מכך נפגע השירות ללקוחות. כמו כן מתקיימת פגיעה מכוונת ומתמשכת בשכר העובדים.
"כמו כן, ברצוני לציין, שוועדי תפעול פנו ביום שישי, בנוכחות (היועץ המשפטי של ההסתדרות בחיפה) עו"ד אילן גורביץ וביקשו לעבוד במשמרת שבת. גם לזו הנהלת החברה סירבה. פעולות ההנהלה הינן לא מובנות ולא מקובלות על ידנו, וגורמות לתסיסה מרובה, הן בקרב הלקוחות והן בקרב העובדים. אבקשך לפעול בנידון ולהכריז סכסוך עבודה עקב פגיעה ארוכה ומתמשכת בזכויות העובדים, בשכרם ובתנאי עבודתם".
בתגובה למכתב מסר בכיר בהנהלת נמל חיפה: ״אם זה לא היה עצוב, זה כנראה היה מצחיק. ישפוט הקורא מי הוא זה שפוגע בלקוחות הנמל עם עיצומי הספורטיאדה האלה. קצת קשה להתייחס ברצינות לדמעות התנין הללו. לגופו של עניין - עיצומי הספורטיאדה נמשכים גם היום על ידי עובדי התפעול - 15 פעולות לשעת עגורן לעומת כ-30 פעולות ביום ממוצע. אנו שוקלים את צעדינו".
כפועל יוצא של העיצומים בנמל חיפה הורה יו"ר מועצת המובילים והמסיעים גבי בן הרוש לחברות ההובלה היבשתית להתייחס לנמל כאילו הוא עובד בתפוקות של 20%. הוא הוסיף, שייתכן ומחר (ב') לא יישלחו כלל משאיות לנמל.