בית הדין האזורי לעבודה בחיפה הסכים לבקשת איגוד המשתמשים בהובלה ימית בתפזורת לשינוע גרעינים ומספוא לקבלם כידיד בית המשפט בתיק המתנהל בין חברת נמל חיפה לבין ההסתדרות, ועד עובדי הטרנספורט, הסוואר ומנהלי העבודה והתפעול בנמל.
עניינו של תיק הוא בקשה של חברת הנמל מבית הדין, להורות לעובדים לחדש פריקה ישירה של מטעני צובר, שהופסקה בחודש מאי, עד הינתן היתר הזרמה על ידי המשרד להגנת הסביבה.
בחודש יוני ביקש האיגוד להצטרף לעתירה כידיד בית המשפט, על מנת, כדברי מכתב שהוציא מזכ"ל האיגוד יונה ליכטנשטיין לחבריו, "לסייע לבית הדין בראיית מכלול הבעיה החריפה והשלכותיה על חברי האיגוד ועל הציבור בכללותו".
לדברי ליכטנשטיין, בתחילת הדיון התברר כי קודם לכן הוצגו בפני בית הדין מצגים חלקיים, שלא נתנו לו תמונה מלאה של מצב הדברים וכי כפועל יוצא מהדברים שהצגנו בפניו, גישתו של בית הדין שונה כעת מזו שנחזתה בהחלטתו המקורית. "לפיכך", כתב במכתב לחברי האיגוד, "רמז בית הדין מתחילת הדיון כי יש למצוא פתרן במסגרתו תחודש העבודה".
עוד נכתב, כי "התברר כי חברת הנמל הגישה סוף סוף (לאחר חודשים ושנים) הצעות ממשיות למשרד להגנת הסביבה בקשר עם תוכניות רכש, מקורות תקצוב ולוחות זמנים לרכישת ציוד יעודי מתקדם להפחתת זיהום אפשרי, וכן תוכניות להכשרת עובדים ולקביעת נוהלים מתאימים. חברת הנמל הוסיפה, כי לאחר בדיקה ראשונית של המשרד להגנת הסביבה נראה, כי נחה דעתו מתוכניותיה וכי יישומן המלא עשוי להבטיח עמידתה של חברת הנמל בהוראות דיני הגנת הסביבה ככל שנוגע למניעת זיהום אויר וים מפריקת מטעני צובר. נחוצים כמה ימים להשלמת הבדיקה.
"במצב הדברים האמור הפעיל בית הדין לחץ נוסף בסיועו עלה בידי חברת הנמל והעובדים להגיע להסדר ביניים לחידוש מיידי של הפריקה. בנוסף הוחלט לזמן את המדינה (המשרד להגנת הסביבה) כמשיבה נוספת בתיק זה. גם היועץ המשפטי לממשלה ביקש, באמצעותנו, להודיע כי הוא שוקל להצטרף להליך אם לא תחודש הפריקה באופן שיניח את דעתו".
דיון נוסף בתיק נקבע ליום ראשון הקרוב.