מנכ״ל נמל חיפה בפועל: ״עם פתיחת הרציפים אניות מטען כללי רבות בחרו בנמל חיפה״

חודש לאחר פתיחת שלושה רציפים חדשים למטען כללי בנמל חיפה, הצטמצם התור של האניות בכלל נמלי ישראל מ-45 אניות ל-21 אניות. דוד כהן, מנכ״ל נמל חיפה בפועל: ״שמח שהציוד החדיש ומסירות העובדים שלנו סייעו להפחתה משמעותית של זמני ההמתנה מחוץ לנמלי ישראל״


13:10 ,27.02.2025 מאת: מערכת פורט2פורט

כחודש לאחר שנמל חיפה פתח שלושה רציפים חדשים לפריקת מטען כללי, נרשמה ירידה דרמטית בתור האניות הממתינות מחוץ לכלל נמלי ישראל בלמעלה מ-50% מ-45 אוניות מטען כללי בסוף ינואר ל-21 אוניות היום.

 

דוד כהן, מנכ״ל נמל חיפה בפועל: ״עם פתיחת הרציפים החדשים, אוניות מטען כללי רבות ניצלו את ההשקעה המשמעותית שביצענו ובחרו בנמל חיפה בכדי לפרוק את המטען הכללי שלהם ביעילות ובמהירות. אני שמח שהציוד החדיש ומסירות העובדים שלנו סייעו להפחתה משמעותית של זמני ההמתנה מחוץ לנמלי ישראל״.

 

פתיחת שלושת הרציפים החדשים הינה בשורה משמעותית לנמל חיפה ולשוק פריקת המטענים הכלליים בישראל. שניים מהרציפים נמצאים במתחם קישון מערב והשלישי בקישון מזרח, והם נפתחו תוך הקדמה של עבודות שיקום הרציפים שבוצעו בשיתוף פעולה מלא עם חברת נמלי ישראל, וסיום ההצטיידות בעגורנים עבור רציפים אלה. הרציפים בקישון מערב מתופעלים באמצעות חמישה עגורני חוף חדשים ומתקדמים ברמה עולמית המצוידים בזרוע כפולה (Double-Jib) ומתוכננים לטפל במטענים במשקל של עד 50 טון ובעלי רדיוס עבודה מרבי של 34 מטר.

 

הרציף השלישי ממוקם במתחם קישון מזרח, והפעלתו הושלמה החודש עם כניסתו לשירות של עגורן הידראולי חדיש, היחידי מסוגו בישראל. עגורן זה, מיועד לטיפול במטענים כבדים כולל תפזורת, ומתמחה בהטענת גרוטאות ברזל. העגורן כולל מערכת הפעלה משולבת המאפשרת עבודה על רשת החשמל או באמצעות גנרטור. הציוד המדובר נרכש בסכום של עשרות מיליוני יורו.