ירידה בתפוקות? איזו ירידה?

הנהלת נמל חיפה ביקשה דיון דחוף בבית הדין לעבודה בשל ירידה בתפוקות העובדים בקו המים. ועד העובדים טען כי הסיבה היא עומס במחסן. בית הדין קבע כי אין תשתית מבוססת בכדי להכריע


13:02 ,24.12.2015 מאת: מערכת פורט2פורט

הימים חמישי-שבת, במהלכו אמורות לפקוד את נמל חיפה שתי אוניות ענק, בין השאר, אוניית מכולות של חברת MSC, במסגרת ברית הספנות 2M, ישמשו כאבן בוחן לטענת הנהלת הנמל על ירידה דרסטית בתפוקות העובדים בקו המים.

 

כך קבע נשיא בית הדין האזורי לעבודה, השופט אלכס קוגן, בבקשה בהולה שהגישה חברת הנמל נגד ההסתדרות וועדי העובדים בנמל, בבקשה להורות לעובדים לחזור מיידית לעבודה סדירה.

 

מפרוטוקול הדיון, שנערך אתמול (ד') בבית הדין, עולה כי ב-15 בדצמבר התקיים דיון, בו נקבע כי העובדים יקיימו עבודה סדירה ולא ינקטו בצעדים ארגוניים. אולם הנהלת הנמל הגישה בקשה בהולה, בה נטען כי עובדי הטרנספורט נוקטים בעיצומים פראיים, בניגוד מוחלט להוראה, וכן שהבקשה לא סובלת דיחוי עד לדיון שנקבע להבוקר (ה'), בגלל פקידת שתי אוניות גדולות את הנמל.

 

העובדים, מצידם, טענו שאין כל עיצומים וכי הירידה בתפוקות הן בשל עומס במוסך. לטענת ההנהלה, הירידה בתפוקות אינה תלויה בקלקול כלשהו בציוד.

 

בית הדין קבע כי אין בידו תשתית עובדתית מבוססת דיה בכדי להכריע במחלוקת. בכדי לברר את בקשת הנהלת הנמל, קבע בית הדין דיון לשמיעת הוכחות הבוקר.

 

לא ניתן היה להשיג את תגובת יו"ר ועד עובדי הנמל מאיר תורג'מן.