התייקרות של אגרות המעבר בתעלת פנמה

תעלת פנמה תעבור למבנה פשוט יותר של אגרטת ותפחית את מספר האגרות השונות מ-430 לפחות מ-60. התעריפים החדשיים ייכנסו לתוקף בהדרגה החל מינואר 2023 ועד 2025. תכנית התמריצים להפלגות בחזור תבוטל


12:33 ,14.07.2022 מאת: מערכת פורט2פורט

מועצת הקבינט של הרפובליקה של פנמה אישרה את מבנה האגרות המתוקן שהומלץ על ידי מועצת המנהלים של תעלת פנמה. עם אישור זה, תעלת פנמה תעבור למבנה פשוט יותר של אגרטת ותפחית את מספר האגרות השונות מ-430 לפחות מ-60. עבור בעלי אוניות המשמעות תהיה חשבון גדול יותר עבור המעבר בנתיב המים המרכזי.

 

מנהל תעלת פנמה, ריקורט ואסקז מוראלס, אמר כי ״ההצעה נועדה לחזק את מבנה האגרה באופן שעולה בקנה אחד עם הערך שמספק שירות מעבר התעלה תוך מתן נראות ויכולת חיזוי רבה יותר ללקוחות״.

 

עבור אוניות מכולות, התשלום עבור מכולות ריקות יופחת ל-$2 ל-teu בשנת 2023, 4$ ל-teu ב-2024, ו-$6 ל-teu ב-2025, במקום ה-$5, 6.50 ו-$8 שהוצעו בתחילה עבור כל שנה, בהתאמה.

 

כל שאר התעריפים ייושמו בהדרגה מינואר 2023 עד ינואר 2025 ברמות שהוצעו במקור, כולל השינויים המוצעים לתוכנית הנאמנות לאוניות מכולות, שתופסק בהדרגה עד ינואר 2025. תמריצים להפלגות בחזור החלים על אוניות מכולות וגז טבעי (LNG) יבוטלו עד ינואר 2023 כאשר המבנה החדש ייכנס לתוקף.

 

הרשויות בפנמה, המבקשות להגדיל את ההכנסות בתקופה שבה רוב מגזרי הספנות נהנים מהון גדול יותר, משקפות את מה שקרה במצרים השנה כאשר רשות תעלת סואץ פעלה לבצע שתי העלאות אגרה.