השר כץ על הסכם העקרונות: ״הנמל היום נולד מחדש״

השרים כץ וכחלון בירכו הבוקר על ההסכם ההיסטורי לדבריהם וציינו את החשיבות ששמו ליצירת תחרות הוגנת. השר כץ בביקורת על נמל אשדוד: ״חסרה מנהיגות של העובדים באשדוד״


14:48 ,18.12.2018 מאת: מערכת פורט2פורט

טקס החתימה שנערך הבוקר להסכם העקרונות, במסגרת הרפורמה בנמלים, בין ההסתדרות, הנהלת נמל חיפה והמדינה, הוגדר על ידי כולם כלא פחות מהיסטורי. שר התחבורה ישראל כץ, שעל שמו, עפ״י ד״ר יורם זבה נשיא לשכת הספנות, רשומה הרפורמה, בחר שלא להפחית מחשיבות המאורע בציינו כי ״הנמל היום נולד מחדש״.

 

שר התחבורה בירך על הסיכום שגובש ואמר כי מדובר בצעד משמעותי לקידום הרפורמה בנמלים. "הסיכום שהושג מבטיח את קידום התחרות, ההתייעלות והכנסת משקיע פרטי שיזניק את פעילות הנמל. במקביל, תימשך בניית נמל המפרץ החדש, שיוביל בתוך שנים ספורות להגדלת התחרות, הוזלת יוקר המחיה והפיכתה של ישראל למרכז סחר ותובלה ימית, לטובת המשק הישראלי, עובדי הנמלים וכלל אזרחי ישראל", הוסיף השר כץ.

 

לדברי השר, רפורמה זו היא הגדולה מכולם. שכן, היא בעלת ההשפעה הגדולה מכולם על יוקר המחיה במדינת ישראל. ״היא גדולה ועוצמתית ומתמשכת ובגלל ש- 99% מהמוצרים עוברים דרך נמלי ישראל. והתחרות הזו, עם הבטחון לעובדים, יובילו להורדה מתמשכת של יוקר המחיה של כל מוצר ומוצר״.

 

השר ציין כי יש לזכור שהתחרות היא לא רק בין הנמלים, אלא בין ישראל כמרכז בינלאומי של תובלה ימית לבין מדינות האזור באגן הים התיכון ״ואנו בוודאות עומדים לנצח״, אמר.

 

בהתייחסו לנמל אשדוד אמר השר כץ: ״ חסרה באשדוד מנהיגות של העובדים. לא חסר שום דבר אחר. הם חזרו בהם מהסיכומים שעשו. בסוף צריך לגלות מנהיגות. הכיוון הוא ברור באשדוד יש גם פוטנציאל ואם העובדים יגלו גם מנהיגות אז בסופו של דבר העסק יכול להגיע״.

 

שר האוצר משה כחלון, בירך את הצדדים וציין כי מהרפורמה הזו כולם יצאו מרוצים. ״הצעדים ברפורמה ישדרגו את איכות הנמל ויפתחו אותו לתחרות, מה שיביא לעבודה יעילה יותר בעלויות נמוכות יותר שיגולגלו לטובת המשק ואזרחי ישראל. המודל של שיתוף פעולה והבנות בין המדינה לעובדים היא הדרך הנכונה כדי להוציא רפורמות לפועל, וכך עשינו פה בנמל חיפה".

 

השר כחלון הוסיף: ״שם המשחק הוא תחרות הוגנת. זה יקרה כמו בהייטק. תהיה עליכם (העובדים) תחרות. משרד האוצר הסכים להשקיע מיליארד שקל בתשתיות כדי ליצור תחרות הוגנת. ובכך נתנו לכם, העובדים, את הכלים לתחרות הוגנת״.