המטרה: להעמיק את תעלת הכניסה לנמל חיפה בפחות מ-12 חודשים

השבוע שלח מנכ"ל חנ"י מכתב תודה למספר אנשים, על עזרתם בקבלת האישור לעבודות. נשיא לשכת הספנות ד"ר יורם זבה כבר חושב קדימה


00:00 ,01.04.2012 מאת: מערכת פורט2פורט

בתוך ימים ספורים אמורות להתחיל העבודות להעמקת תעלת הכניסה לנמל חיפה.

כך עולה ממכתבי תודה ששלח מנכ"ל חברת נמלי ישראל (חנ"י) שלמה בריימן לשורה של אנשים, שכולם לקחו חלק ועזרו במהלך הליך אישור העבודות.

 

בין השאר, נשלחו מכתבים לנשיא לשכת הספנות ד"ר יורם זבה, יו"ר מועצת המובילים והמסיעים גבי בן הרוש ויו"ר המכון לחקר הספנות פרופ' יהודה חיות, לשעבר נשיא אוניבסיטת חיפה, שהינו מומחה בעל שם בינלאומי לספנות ומועסק על ידי האיגוד האירופאי במגוון פרויקטים. העתק המכתב נשלח ליו"ר הנבחר של חנ"י ד"ר יחיאל לייטר.

במכתב הודה בריימן לבן הרוש על העזרה בקידום הפרויקט, באופן שיאפשר, לדבריו, פיתוח בר קיימא, תוך שמירה על איכות הסביבה ושימוש מושכל במשאבי הטבע הנמצאים במחסור.

יצוין שבתחילת חודש מרץ אישרה הוועדה למתן היתרי הטלה לים של המשרד להגנת הסביבה את העמקת תעלת הכניסה בתנאים מגבילים.

זאת לאחר שהנושא הסתובב במשך שנים במוסדות התכנון, כשנקודת המחלוקת היתה שאלת ניקיון החול שייכרה בעבודות והיכן יש להטילו. הוועדה אישרה את העבודות רק לאחר שמומחים שהופיעו בפניה טענו שאין בעיה זיהומית עם החול, אולם קבעה שלאורך העבודות צריכה חנ"י לבצע דגימות של החול, על מנת לוודא שהוא נקי.

הוועדה אישרה את העמקת תעלת הכניסה לנמל עד לעומק של 17.5 מטר, מה שיאפשר כניסת אוניות בעלות עומק שוקע של 14 מטר לנמל. הדבר יאפשר לרציף כרמל החדש לנצל בצורה מיטבית את יכולות הטעינה והפריקה שלו.

 

היום (א') אמר זבה ל"PORT2PORT": "הדיון שנערך בוועדה ב-19 במרץ היה מאוד ענייני ומאוד מקצועי. בסך הכל, נעשתה שם עבודה טובה. גם התוצאה, כולל הבדיקות בכל פרק זמן מסוים, היא הגיונית ומקצועית. עכשיו, אחרי שניתן האישור, יש לעשות את הכל על מנת לוודא שהעבודות לא יקחו 12 חודשים כמו שבריימן אמר, אלא לקצר את התהליך עד כמה שיותר. בעולם בונים אוניות מהירות ובונים אותן מהר יותר מכפי שהנמלים שלנו מוכנים לקראתן".