גבי בן הרוש הגיש תביעת לשון הרע נגד משה עברי-סוקניק

מועצת המובילים והמסיעים הצטרפה לתביעה. העילה: "בן הרוש הוצג כאדם מושחת, שנוכח מעמדו וקשריו עם מנכ"ל הנמל קיבלה בתו תנאי שכר מפליגים וזכתה לתפקיד בנמל ללא מכרז". עברי-סוקניק: "התגובה תינתן בבית המשפט"


14:13 ,30.03.2016 מאת: מערכת פורט2פורט

יו"ר מועצת המובילים והמסיעים גבי בן הרוש ומועמת המובילים והמסיעים הגישו תביעת לשון הרע נגד יו"ר דירקטוריון חברת נמל חיפה משה עברי-סוקניק ונגד חברת נמל חיפה. התובעים דורשים מעברי-סוקניק פיצוי בסך 250 אלף שקל.

 

התביעה הוגשה לבית משפט השלום בתל אביב על ידי באי כוחם של בן הרוש ומועצת המובילים, עורכי הדין אסנת אהרוני-שולחן ודנית גאון.

 

בכתב התביעה טוענים בן הרוש והמועצה שבן הרוש הוצג על ידי עברי-סוקניק בתקשורת, וכן במכתב ששלח לשרי התחבורה, האוצר ולבכירים נוספים, כאדם מושחת, שבהתבסס על מעמדו וקשריו עם מנכ"ל נמל חיפה מנדי זלצמן, זכתה בתו, העובדת בנמל חיפה, לתנאי שכר מפליגי לכת, למינוי לתפקיד בנמל ללא מכרז ואף לימודיה מומנו על ידי הציבור.

 

מועצת המובילים והמסיעים הצטרפה לתביעה, היות ובכותרת שפורסמה בתקשורת הוצג תפקידו של בן הרוש כ"יו"ר איגוד המשאיות". עוד טוענת המועצה, כי קישור בן הרוש לעבירות שחיתות למועצה הכתימו את שמה הטוב, לאחר פעילות בת עשרות שנים מכוח צווים והסכמים קיבוציים.

 

עוד נטען בתביעה, כי בתחילת שנת 2015 פנה בן הרוש במכתב חריף לשר התחבורה, ובו כבל על ניסיונו של עברי-סוקניק לפטר את מנכ"ל נמל חיפה ובכך להשאיר את החברה ללא יד מכוונת, דבר שיפגע בתפקודו היעיל של הנמל והשארת גוף בסדר גודל כזה בידיים בלתי מקצועיות ובלתי מנוסות, עובדה שתגרום לנזקים לחברות ההובלה ולכלל הציבור. בנוסף יצאו חוצץ נגד כוונת עברי-סוקניק לגרום לפיטורי זלצמן גם ראשי ארגונים נוספים, כגון התאחדות התעשיינים, לשכת הספנות ולשכת המסחר, בטענה לנזק בלתי הפיך.

 

עוד נטען בתביעה, כי ב-19 בינואר שיגר עברי-סוקניק מכתב לשרי התחבורה והאוצר, עם רשימת מכותבים ארוכה, שבה נכללו, בין השאר, מבקר המדינה, מנכ"ל משרד התחבורה, מנכ"ל משרד האוצר, מנהל רשות החברות הממשלתיות, חברי דירקטוריון נמל חיפה ועוד, ובו כבל על ליקויים כביכול בהתנהלות  זלצמן, כשלדוגמה ציין שהנמל  מינה את בתו של בן הרוש לתפקיד של מפקחת הגנת הסביבה בנמל ללא מכרז, לאור זאת שבן הרוש תמך בזלצמן במאבקיו מול עברי-סוקניק.

 

בכתב התביעה נטען שעברי-סוקניק העלים  מידע מהשרים בכך שהציג בפניהם את אופן העסקת הבת וקבע כי מדובר בהליך לא תקין, למרות העובדה שעל שולחנו ועל שולחן הדירקטוריון הונחה חוות דעת ברורה מאת מבקר הנמל, שמציינת במפורש כי מדובר בהליך תקין, בהתאם לכל הנהלים המקובלים. דירקטוריון הנמל אימץ את הדוח.

 

בתביעה נטען, כי במכתב לשרי התחבורה והאוצר, או בכתבה שפורסמה בעקבותיו בתאריך 10 בפברואר, "יש משום לשום הרע ופגיעה בשמם הטוב של התובעים... לנתבעים לא עומות כל טענות הגנה, בטח שלא אמרת דיברתי ו/או תום לב... ומשכך זכאים התובעים ביחד ולחוד לסעדים בגין הנזקים שנגרמו להם אגב הפרסומים הנלווים, שכל מטרתם השפלתם ופגיעתם המכוונת". 

 

בן הרוש ומועצת המובילים טוענים עוד בכתב התביעה, כי לכתבה קדמו "פעולות נוספות, שכל מטרתן פגיעה בשמם הטוב".

 

בנוסף לדרישה לתשלום פיצוי בסך 250 אלף שקל דורשים בן הרוש ומועצת המובילים מבית המשפט להורות לעברי-סוקניק לפרסם התנצלות ולחייב אותו בשכר טרחת עורכי דין והוצאות משפט.

 

עברי-סוקניק: "התגובה שלי תינתן בבית המשפט".

 

מחברת נמל חיפה נמסר: "אין תגובה".