נשיא לשכת הספנות ד"ר יורם זבה שלח מכתב לשר התחבורה בנוגע לאי פריקת מטעני הצובר במסירה ישירה ובשל הסחבת הנמשכת בנושא.
"הפרשה", כתב זבה לישראל כץ, "עברה כבר מזמן את רף השכל הישר. באמצעותה למדנו בדרך הקשה שכאשר הנמלים נמצאים בחילוקי דעות עם המשרד להנגנת הסביבה, הלקוחות נמצאים בין הפטיש לסדן וחוטפים את כל המכות האכזריות והכואבות ביותר".
זבה מלין במכתבו לשר על הבעיה האקוטית ביותר – הוועדה למתן היתר הזרמה לים תתכנס רק ב-9 ביולי. "דחיית הדיון", כתב זבה, "מהווה השבתת הפריקה לפחות לחודש וחצי ומהווה זלזול בלקוחות הנמל ובסחר החוץ של מדינת ישראל".
זבה נתן במכתבו דוגמא להמחשת האבסורד: אונייה המגיעה לנמל חיפה עם 34 אלף טון גרעינים במסירה ישירה ו-8,000 טון לפריקה בדגון, תפליג לאשדוד. מעבר להמתנה לזמן הכניסה לנמל ולנזקים וההוצאות הצפויות, ציין נשיא לשכת הספנות את לא פחות מ-1,100 המשאיות שייאלצו לעשות את דרכן בכבישים בכדי להעביר את הסחורה צפונה.
העתקים מהמכתב נשלחו לשר הכלכלה, מנכ"לי משרדי התחבורה והכלכלה, יו"ר איגוד המשתמשים בהובלה ימית ד"ר גד שפר, מנכ"ל נמל חיפה מנדי זלצמן ומנהל רספ"ן ר/ח יגאל מאור.