נמל המפרץ: הסכם קיבוצי ראשון לעובדים במסגרת ההסתדרות הלאומית

מבנה השכר הותאם על פי שלושה פרמטרים עיקריים: ותק העובדים, ביצועים ותעודות הסמכה. זאת בנוסף לתקציב תוספות שכר ומענקים דיפרנציאליים לעידוד מצוינות ותגמול עובדים על בסיס יעילות ותפוקה. יואב שמחי, יו״ר ההסתדרות הלאומית: ״זה יום היסטורי, וזו רק הסנונית הראשונה


12:30 ,24.12.2023 מאת: מערכת פורט2פורט

עובדי נמל המפרץ SIPG חתמו לאחרונה על הסכם קיבוצי ראשון שמסדיר את תנאי עבודתם. נמל המפרץ, שמופעל על ידי חברת SIPG משנגחאי (Shanghai International Port Group), עוסק בטעינה ופריקה של אוניות מכולה ומטען כללי וזהו הטרמינל הראשון של חברת SIPG בישראל.


ההסכם הקיבוצי נחתם בתום משא ומתן אינטנסיבי בו הצליחו נציגות העובדים והנהלת הנמל להגיע להסכמות ולהישגים מרשימים עבורם תוך ביצוע רפורמה במבנה השכר של העובדים. מבנה השכר הותאם על פי שלושה פרמטרים עיקריים: ותק העובדים, ביצועים ותעודות הסמכה. זאת בנוסף לתקציב תוספות שכר ומענקים דיפרנציאליים לעידוד מצוינות ותגמול עובדים על בסיס פרודוקטיביות, יעילות ותפוקה.

 

בין יתר הישגי ההסכם הבולטים: למעלה משני מיליון שקל תקציב למענק חתימה ומענק הקמה, בונוס שנתי שיחולק לעובדים בסוף שנת 2023 ו-18% תוספות שכר במצטבר לאורך שנות ההסכם, כאשר בפעימת השכר הראשונה ייהנו העובדים מתוספות שכר בשיעור ממוצע של 6% לעובד וביתר שנות ההסכם יחולקו תוספות שכר לעובדים תחת ההסכם בסך של 12.5% במצטבר. נוסף על תוספות שכר הוסדרו נושאים כלכליים נוספים רבים: תקציבי רווחה משמעותיים, תוספת משמרות מוגדלת, קרן השתלמות לעובדים מעל שנה, יום מחלה מהיום הראשון, שווי יום הבראה מוגדל בגובה 500 שקל תקציב נסיעות עד 1000 שקל לזכאים, השתתפות בארוחות ועוד.

 

בנוסף הוסדרה מעורבות נציגות העובדים בהליכים ארגוניים והיוועצות עם נציגות העובדים בהליכים ארגוניים כגון ניוד עובדים, סיום העסקה ופיטורים אישיים.

 

יואב שמחי, יו״ר ההסתדרות הלאומית: ״אני מברך את עובדי נמל המפרץ ואת הנהלת SIPG על משא ומתן מוצלח שבסופו הגענו להסכם קיבוצי ששומר על זכויות העובדים ודואג להם שנים קדימה. זהו יום היסטורי בנמלים בישראל, וזו רק הסנונית הראשונה. חתימת ההסכם הקיבוצי הראשון הינו אירוע מכונן ומבטיח כי לכל עובדת ולכל עובד קיימת פלטפורמה של ארגון עובדים ונציגות עובדים המייצגת אותו ואשר מלווה אותו החל מיום קליטתו בעבודה. ההסכם מביא בשורות חשובות לציבור העובדים וכולל הטבות בתחום השכר, הרווחה והתעסוקה״. 

 

ועד עובדי נמל המפרץ: ״אנחנו מודים להסתדרות הלאומית ולהנהלת החברה על משא ומתן פורה ותקדימי לטובת ציבור העובדים בנמל ובטוחים שהסכם פורץ דרך זה יבטיח את ביסוסו של הנמל ואת העתיד הכלכלי של העובדים״. 

 

טל גולדשטיין, סמנכ״ל משאבי אנוש בנמל המפרץ: ״ההסכם הקיבוצי שחתמנו עם ועד העובדים ועם ההסתדרות הלאומית יאפשר לנמל המפרץ להמשיך ולהוביל את התחרות בענף הנמלים, באמצעות רתימת העובדים וההנהלה כאחד להשגת היעד: להיות הנמל המוביל בישראל לאורך שנים״.

 

המו״מ להסכם נוהל על ידי עו״ד שירלי מחלב-חפץ ממשרד ארנון תדמור והיועץ הכלכלי גלעד דוויק, שותף במשרד יוסי קוצ'יק מטעם נמל המפרץ. את הלאומית ייצגו עו״ד בטי מצר-לוי והיועצת הכלכלית מאיה וסרמן.