יו״ר חברת נמל אשדוד, שאול שניידר, פנה במכתב ליו״ר מועצת המובילים גבי בן הרוש, בו הוא כותב כי חברת נמל אשדוד מבחינה בקיטון דרסטי של כ-20% במספר משאיות ההובלה של המטען הכללי. לדברי שניידר, מדובר בירידה ממספר ממוצע של כ-4,500 משאיות ביממה לכ-3,700 משאיות ביממה. ״אניות המטען הכללי ממתינות בתור מחוץ לנמל בגלל חוסר במשאיות וחברת הנמל נאלצת בשל כך לשחרר עובדים ממשמרות העבודה. ברור שאין כל הגיון בלהכניס אניות לנמל כאשר אין משאיות על הרציף שימתינו לפריקתן. אני מאמין כי לכולנו יש רצון גדול לפתור את הסוגייה הזאת ולאפשר להזרים למשק כמה שיותר סחורות״, כתב שניידר לבן הרוש.
לדברי יו״ר חברת נמל אשדוד ״הפקק נפתח״: ״זרם הסחורות למשק מתגבר מידי יום וזו ברכה לכולנו. עם זאת, על כולנו להיערך נכונה למצב החדש. אנו מצדנו עושים מאמצים רבים ונערכים באופן מקיף למצב החדש, בדגש על מטעני הברזל והעץ לתעשיית הבנייה״.
יו״ר נמל אשדוד סיים את פנייתו ליו״ר מועצת המובילים בבקשה לקיים עמו דיון על מנת למצוא פתרון מהיר יעיל לנושא.