פניה לממונה על הגבלים להתיר פעילות משותפת כנגד נזקי העיצומים בנמל אשדוד

בישיבת חירום שערכה לשכת הספנות לאור העיצומים בנמל אשדוד, הוחלט לפנות לרשות להגבלים עסקיים ולבקש תמיכה במהלך שיתיר לפקוד רק נמלים שעובדים סדיר ובתפוקות רגילות. לדברי נשיא הלשכה ד"ר יורם זבה, רשות ההגבלים העסקיים נכונה לשקול בחיוב תמיכה בבקשה


00:00 ,16.01.2013 מאת: מערכת פורט2פורט

בישיבת חירום, שהתקיימה היום (ד') בלשכת הספנות, הוחלט לבקש אישור מהרשות להגבלים עסקיים, לפיו "ניתן יהיה להמליץ לבעלי אוניות לפקוד רק נמלים העובדים באופן סדיר ובהתאם לתפוקות הרגילות".

יצוין שההחלטה התקבלה טרם מתן פסק דין בבית הדין הארצי לעבודה, שהורה על חזרה מיידית של העובדים לעבודה סדירה תמורת ניהול משא ומתן למול ההנהלה והקפאת פיטורי עובדים.

 

נשיא לשכת הספנות ד"ר יורם זבה ציין שהלשכה רואה בחומרה רבה את העיצומים שפרצו בנמל אשדוד. "עיצומים שקיומם אושר על ידי הנהלת נמל אשדוד ואשר נעשו שלא בהתאם לחוק, המחייב קבלת אישור ההסתדרות - ואם אכן מתקבל אישור כזה - לא יתבצעו בכל מקרה במשך 14 יום", אמר, "ועד הלשכה מצר על התגובה הפושרת מצד הממשלה על זרועותיה.

"ועד הלשכה מדגיש שהוא אינו צד לסכסוך ואינו מתמצא בפרטיו. הנזקים שנערמים בסכומי עתק ידועים להסתדרות ולנציגי העובדים. אף על פי כן, הם (העובדים) מזלזלים בנזקים הנגרמים למשתמשים בנמלים, שתפקידם הוא לשאת על גביהם את סחר החוץ של מדינת ישראל.

"ועד הלשכה החליט לפנות לבית הדין להגבלים עסקיים, בכדי שזה יתיר לו להמליץ לבעלי האוניות לפקוד רק נמלים שעובדים באופן סדיר ובהתאם לתפוקות הרגילות. הספנות אינה יכולה לממן לוגיסטיקה בלתי אפשרית ובלתי סבירה. הוועד דורש בכל תוקף מעובדי נמל אשדוד לעבוד ולפעול על פי חוקי מדינת ישראל וכללי המשחק הנהוגים בענף".

לדברי זבה, מרשות ההגבלים העסקיים נמסר שהיא נכונה לשקול בחיוב תמיכה בבקשה שכזו.

זבה הוסיף, שיוזמה זו, וכן התייחסות הממונה על ההגבלים, מהווים תקדים מעניין וחיובי, המאפשרים, והיה והיוזמה תאושר, התגוננות כלשהי לקורבנות העיצומים, שאינם יכולים לקבל סעד מתאים במערכת בתי הדין לעבודה.