נמל אשדוד: שתי רכבות חדשות נמסרו לכאף לטובת הרכבת הקלה

השבוע נפרקו בנמל אשדוד שתי רכבות טראם המורכבות מחמישה סגמנטים. שוקי ז׳אנה, מנכ״ל נמל אשדוד: משקיעים במיומנות ובכלים נו בדיוק עבור משימות מורכבות מסוג זה. אבי בוחבוט, מנכ״ל UBL: ננהל את פרויקט הובלת הקרונות יחד עם חברת השילוח SALVAT מספרד


13:58 ,26.05.2022 מאת: מערכת פורט2פורט

חברת כאף קיבלה אתמול (ד׳) את פניהן של שתי ה׳לביאות׳ הראשונות - רכבות הטראם החדשות מדגם URBOS100, שיצאו ממפעלי החברה בסרגוסה, ספרד, ב-24 באפריל ואשר הגיעו לנמל אשדוד בתחילת השבוע.

 

שיקו ז׳אנה, מנכ״ל נמל אשדוד: ״השבוע נפרקו בנמל אשדוד שתי רכבות טראם המורכבות מחמישה סגמנטים, אשר עתידות להתווסף למערך הקרונות של הרכבת הקלה בירושלים. אנו משקיעים במיומנות ובכלים העומדים לרשות העובדים שלנו בדיוק עבור משימות מורכבות מסוג זה, המערבות כלים גדולים וארוכים אשר פריקתם דורשת יכולות לוגיסטיות מתקדמות, וגאים לתת שירות מקצועי ואיכותי ללקוחותינו. אנו מודים למיקי רביב, מנכ״ל CAF, ולעובדי חברת CAF על שיתוף הפעולה, וגאים להיות חלק מפרויקט התשתיות החשוב הזה״.

 

מיקי רביב, מנכ״ל כאף ישראל: רכבות משפחת ה-URBOS, אליה משתייכות הלביאות של ירושלים, מסיעות מיליוני נוסעים ביום, בערים מובילות רבות בכל יבשות העולם. הלביאות הינן הדגם המתקדם ביותר שכאף בנתה עד כה, תוך יישום הלקחים שנלמדו מכלל הפרויקטים ברחבי העולם. אנו נרגשים מהמעמד ומהאחריות לספק לבירה את הדור החדש של הרכבות הקלות, את המערכות האלקטרו-מכניות השונות ולנהל את תכלול הפרויקט. תודה לנמל אשדוד, להנהלה ולעובדיו המסורים. תודות לחברת SALVAT, למנו ספנות, UBL ומנופי אבי על העבודה המקצועית והנהדרת בהעברת הרכבות מהמפעל בספרד ועד לדיפו בירושלים.

 

אבי בוחבוט, מנכ״ל UBL מקבוצת קריאף: ״חברת UBL המתמחה בהובלת פרויקטים לוגיסטיים מורכבים, חתמה הסכם רב שנתי עם חברת CAF הספרדית ותנהל את פרויקט הובלת הקרונות יחד עם חברת השילוח SALVAT מספרד. חברת UBL סיימה לאחרונה מספר פרויקטים שהיו קשורים לרכבות קלות והיא מביאה אייתה ניסיון וידע רב לפרויקט זה בירושלים. אנו מודים לחברת CAF ולחברת SALVAT ושמחים לקחת חלק בהובלת פרויקט משמעותי זה״.

 

לאחר העלאתן לירושלים על גבי משאיות, כשכל רכבת מחולקת לשני חלקים, CAF תרכיב את הרכבות מחדש ותערוך להן התאמות ובדיקות סטטיות ודינמיות לרישויין, בטרם תיכנסנה לשירות בעוד מספר חודשים, ראשית בקו האדום ובהארכותיו צפונה לנווה יעקב ודרומה להדסה עין כרם ובהמשך, גם בקו הירוק.

 

צי הרכבות החדיש, המכונה ״לביאות״ ימנה 114 רכבות שיופעלו בירושלים במערכים של זוגות, בדומה ל-46 הרכבות הישנות יותר, הפועלות בעיר משנת 2011.

 

הרכבות שייכות לפרויקט ה-JNET שמקימה, מפעילה ומתחזקת הזכיינית ״כפיר״, המורכבת מכאף הספרדית ומשפיר הנדסה הישראלית. פרויקט ה-JNET כולל את הארכת הקו האדום הנוכחי ואת בניית הקו הירוק - עבודות הצפויות להסתיים בנובמבר 2025. כפיר אחראית גם על ההפעלה ועל התחזוקה של שני הקווים.