נמל אשדוד: רווח נקי של 168 מיליון שקל לשנת 2024

ההכנסות בשנת 2024 מסתכמות ב-1.05 מיליארד שקל, בהשוואה ל-1.03 מיליארד שקל בשנת 2023 - גידול של 5%. היקף המכולות שנטען ונפרק בנמל בשנת 2024 הסתכם ב-681 אלף מכולות בהשוואה ל-669 אלף מכולות בתקופה המקבילה אשתקד - גידול של 1.8%


13:45 ,02.04.2025 מאת: מערכת פורט2פורט

חברת נמל אשדוד פרסמה את הדוחות הכספיים של החברה לשנת 2024. מהדוחות עולה כי ההכנסות בשנת 2024 מסתכמות ב-1.05 מיליארד שקל, בהשוואה ל-1.03 מיליארד שקל בשנת 2023 - גידול של 5%. מחזור ההכנסות ברבעון הרביעי של השנה הסתכמו ב-312 מיליון שקל ומשקפות גידול מתמיד ועקבי, רבעון אחר רבעון מאז פרוץ המלחמה.

 

הרבעון הרביעי של השנה משקף התאוששות וצמיחה, כך שהרווח התפעולי העסקי (לפני הוצאות אחרות) מסתכם ברבעון זה ב-53 מיליון שקל, לעומת הפסד תפעולי של 33 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח התפעולי לשנת 2024: 41 מיליון שקל לעומת רווח תפעולי  של 38 מיליון שקל בשנת 2023. הרווח הנקי בשנת 2024 עמד על  168 מיליון שקל, כולל השפעת עליית ערך של הנכסים התפעוליים של החברה, לעומת רווח נקי של 39 מיליון שקל  בשנת 2023. נציין כי התוצאות הכספיות של הנמל מיוחסות לכלל הפעילות הנמלית; מגזרי המכולות, הרכבים, מטען כללי, תפזורת ואוניות נוסעים.

 

במגזר המכולות – היקף המכולות שנטען ונפרק בנמל בשנת 2024 הסתכם ב-681 אלף מכולות בהשוואה ל-669 אלף מכולות בתקופה המקבילה אשתקד. גידול של 1.8%. נתח השוק של נמל אשדוד מכלל נמלי ישראל בתחום המכולות עמד על 41.5% בשנת 2024.

 

במגזר הרכבים – בשנת 2024 נפרקו בנמל כ-125 אלף רכבים לעומת כ-114 אלף רכבים בשנת 2023, זאת תוך מתן מענה לביקושים ברבעון השלישי והרביעי של השנה בהמשך לנפסקת הפעילות בנמל אילת.

 

מגזר התפזורת – בשנת 2024 נפרקו ונטענו (לא כולל דלק המשונע במקשרים ימיים) 9,232 אלפי טון תפזורת, בהשוואה ל- 8,822 אלפי טון בתקופה המקבילה אשתקד. הגידול בא לידי ביטוי במרבית סוגי המטענים: אשלג ופוספט, מלט, פחם ומוצרי גרעינים.

 

היקף המטען הכללי הסתכם ב-968 אלפי טון בהשוואה ל-974 אלפי טון בתקופה המקבילה אשתקד. בתקופה זו המשיכה מגמת הירידה בכמות המטען הכללי המיובאת לישראל, בעיקר בשל ירידה ביבוא מתכות ועצים, המהווים רכיבים עיקריים במגזר המטען הכללי. נתחי השוק של הנמל בסגמנטים אלו עלו ביחס למתחרים.

 

תחום אוניות הנוסעים (הקרוז) –  מלחמת ״חרבות ברזל״ עצרה בשלב זה את הפעילות בתחום והנמל נערך לחידושה. יחד עם זאת, בשנת 2024, אוניות נוסעים ישראלים הוסטו מהצפון לנמל אשדוד והנמל נערך במהירות לקליטתם ומתן שירות מלא בעקבות הלחימה בצפון.

 

יו״ר דירקטוריון נמל אשדוד שאול שניידר: ״שנת 2024 הסתיימה בגידול במחזור הפעילות, ברווח תפעולי וברווח נקי משמעותי, למרות תקופת המלחמה והירתמות החברה ועובדיה למשימות הלאומיות של מתן מענה לפריקת אניות ביטחוניות וכלי השיט של חיל הים. התוצאות מוכיחות את עוצמתה של חברת נמל אשדוד ויכולתם של עובדיה לתת מענה לצרכים האסטרטגיים של מדינת ישראל״.

 

מנכ״ל חברת נמל אשדוד ניסן לוי: ״במחצית השנייה של שנת 2024 חזרנו לרווחיות על אף התקופה המאתגרת. נערכנו לגידול הצפוי בביקושים לקראת אפשרות של תקופת רגיעה והתאוששות. גייסנו עובדים בהיקף משמעותי והתוצאות הן שאנו מסיימים את השנה עם רווחיות ו-EBITDA חזקים במיוחד. מגמה זו, הודות לעבודתם המאומצת של עובדי הנמל המסורים, נמשכת גם במהלך הרבעון הראשון של שנת 2025. החברה מפגינה חוסן רב גם לאור האסדרה הצפויה בפתח. ברצוני להודות לכל העובדות והעובדים על השותפות ועל ההישגים המרשימים הללו״.

 

שרת התחבורה מירי רגב: ״אני מברכת את מנהלי ועובדי נמל אשדוד עם פרסום התוצאות הכספיות המוצלחות לשנת 2024. המשך הצמיחה בשנה רבת אתגרים של מלחמה רב חזיתית, מעיד על חוסנו של הנמל. 99% מהסחורות המגיעות לארץ עוברות בנמלי הים שלנו, והתנהלותם התקינה והיעילה היא לפיכך מרכיב משמעותי בעלות מוצרי הייבוא וביוקר המחיה בכלל. משרד התחבורה פועל לשיפור השירות בנמלים תוך יצירת תחרות הוגנת ובריאה ביניהם, לרווחת הצרכן - עם ישראל״.

 

השר לשיתוף פעולה אזורי והממונה על רשות החברות דודי אמסלם: ״נמל אשדוד מציג ביצועים נהדרים גם בשנת 2024, הנמל ממשיך לפרוח ולהצליח בגדול, למרות תקופת המלחמה הקשה והמורכבת והיעדים המשתנים. חברת נמל אשדוד, כמו תמיד, היא דוגמא ומופת לפעילות אחראית ומצליחה של חברה ממשלתית. התוצאות הכספיות מרשימות ביותר ומלמדות על האיתנות והעוצמה הפיננסית של החברה. אני מצדיע ומודה מקרב לב לכל המנהלות והמנהלים, לכל העובדות והעובדים ולכל העוסקים במלאכה. כל עם ישראל חש גאווה גדולה בנמל הלאומי שלנו, שממשיך כבכל השנים האחרונות להציג תוצאות יפות וביצועים מרשימים״.