זבה, לין וחייק: להעניק פיצוי חלקי על נזקים ללקוחות נמל אשדוד

השלושה פנו בדרישה למנכ"ל משרד התחבורה לאור המצב החמור מבחינת כוח העבודה השורר בנמל מזה תקופה ארוכה; מציעים שורה של תיקונים, שיהיו בתוקף למשך שישה חודשים


13:17 ,02.07.2014 מאת: מערכת פורט2פורט

נשיא לשכת הספנות ד"ר יורם זבה, נשיא איגוד לשכות המסחר עו"ד אוריאל לין ומנכל התאחדות התעשיינים אמיר חייק שלחו מכתב למנכ"ל משרד התחבורה עוזי יצחקי, ובו הם דורשים פיצוי חלקי עם הנזקים שנגרמים ללקוחות הנמל עקב חוסר כוח אדם תפעולי בנמל אשדוד. הדרישה מתייחסת לפרק זמן של שישה חודשים.

 

במכתב ציינו השלושה, כי לאור מכתבים קודמים בנוגע ל"מצב החמור" בנמל אשדוד, ברצונם להציע תיקוני חירום לתקופה מוגבלת בתעריפי הנמל. עוד ציינו, שהפיצוי המבוקש קטן בהרבה מהנזקים, הישירים והעקיפים, הנגרמים ללקוחות הנמל מזה למעלה משנתיים.

 

התיקונים המוצעים מתייחסים לתעריפים המרביים הנקבעים על ידי נציגי הממשלה. פרק הזמן של חצי שנה הוצע למרות תוכנית הנמל לגייס סוורים חדשים, בהתחשב בזמן ההכשרה וה"הסתגלות למצב נורמלי".

 

זבה, לין וחייק ציינו "בחיוב ובהערכה" את נחישות הנהלת הנמל, שעושה הפעם צעדים משמעותיים לתיקון המצב האבסורדי הנוכחי", וציינו אין להנהלה שום סמכות לשנות תעריפים מרביים לשירותי הנמל.

 

התיקונים שאותם מציעים זבה, לין וחייק כוללים: אחסנת מכולות ומטען כללי לתקופה אחידה של 20 יום; 40% תוספת לדמי הניטול במוצ"ש (עד 06:00 בוקר יום א'); הפחתות מתעריף המעגן הבסיסי, שכן, במצב הנוכחי בנמל אשדוד, העיכוב לשחרור סחורות יכול להגיע ליותר משתי משמרת. ההצעה היא לקבלת וספת הנחה של 5% עבור כל דחייה של משמרת נוספת מעל לשתי המשמרות הנקובות בתעריף; הפחתות מתעריף המינגש הבסיסי. הם מציינים, כי כאשר מופסקת העבודה, יש לפטור לחלוטין את האנייה מתשלומי המינגש;  ביטול יצוא.

 

זבה, לין וחייק ציינו במכתבם ליצחקי, כי לאור המצב החמור בשטח, הם  מבקשים החלטות מהירות ומידיות.

 

זבה: "קיבלתי תגובות ראשונות אוהדות ביותר מגורמים בכירים, שהצביעו על כך שיש הצדקה מלאה לבקשות שלנו. נצטרך לקבל תשובה בהקדם האפשרי מגורמים שונים העוסקים בנושא".

 

ממשרד התחבורה נמסר: "מנכ"ל משרד התחבורה ישיב במכתב רשמי ישירות לפונים בנושא פיצויים לנמל אשדוד".