לשכת הספנות, איגוד לשכות המסחר והתאחדות התעשיינים דורשות ממשרד התחבורה פיצויים חלקיים עקב הנזקים הרבים בעבודה הנגרמים ללקוחות נמל אשדוד בגלל חוסר כוח אדם בנמל.
ב-1 ביולי שלחו שלושה הארגונים מכתב למנכ"ל משרד התחבורה עוזי יצחקי, ובו הציעו מספר תיקוני חירום לתקופה מוגבלת בתעריפים המרביים של נמל אשדוד, בשל הנזקים הישירים והעקיפים הנגרמים ללקוחות הנמל זה למעלה משנתיים.
בין השאר, הציעו נשיא לשכת הספנות ד"ר יורם זבה, מנכ"ל התאחדות התעשיינים אמיר חייק וסמנכ"ל איגוד לשכות המסחר עו"ד דן כרמלי, לתקן את ימי הפטור לאחסנת מכולות ומטען כללי; להוסיף 40% תופסת לדמי הניטול במוצאי שבת; להפחית את תעריפי המעגן הבסיסי ואת תעריף המינגש הבסיסי; ולבטל את הקנס על הוצאת מטען מהנמל ללקוח או לנמל אחר.
במכתב הנוכחי ליצחקי, כתבו הגופים כי כל השינויים שביקשו מתייחסים ישירות להשלכות של חוסר כוח אדם בנמל, וכן שהבקשה אינה קשורה לרפורמה בנמלים, ולא לעקרונות האיתנות הפיננסית שנקבעה בזמנו לחברות הנמל הממשלתיות.
בעיתות מצוקה, כתבו חייק, כרמלי וזבה, כפי שאפשר לגייס מילואים, אפשר לתגבר גם את הנמל בעובדים מנמלים אחרים.