גד שפר קורא לשר התחבורה לשים קץ ל"הפקרות" בנמל אשדוד

לדברי יו"ר איגוד המשתמשים בהובלה ימית, עובדי נמל אשדוד הפנימו שלשלטון אין כוח להתמודד עימם, כשהם מקבלים את מבוקשם על חשבון המדינה והציבור


00:00 ,16.01.2013 מאת: מערכת פורט2פורט

יו"ר איגוד המשתמשים בהובלה ימית ד"ר גד שפר תובע את התערבותו המיידית של שר התחבורה ישראל כץ בעיצומים בנמל אשדוד.

"אנחנו מתנהלים כמו רפובליקת בננות; עובדי הנמל עושים כרצונם והנזקים לבעלי המטענים הולכים וגדלים. יצואנים מפסידים עסקאות, כי הם אינם יכולים לעמוד במועדי אספקה, ויש איום על העבודה הסדירה במפעלים שאספקת חומרי הגלם אליהם תשובש. לא יתכן, כי לאחר חודשים ארוכים של עיצומים בבתי המלאכה של הנמל, שגרמו לשיבושי עבודה קשים, ולאחר שפיצו את העובדים בסכומי כסף גדולים, שוב תשובש העבודה בנמל, הפעם על ידי עובדי התפעול.

"התחושה היא של 'אני ואפסי עוד' של עובדי נמל אשדוד. עם שכר שמככב זה שנים בראש סולם השכר במגזר הציבורי, הם הפנימו מצב שבו אין לשלטון כוח להתמודד אתם, והם מקבלים תמיד את מה שהם דורשים; הכל על חשבון המדינה, בעלי המטענים ונהגי המשאיות, ששורפים שעות עבודה ללא תשלום בנמל, תוך התעלמות מהמצב הכלכלי הקשה במשק. הרי סופם של הנזקים הנגרמים מהעיצומים בנמל להגיע לכיסו של כל משק בית בישראל.

"העובדים עושים פלסתר את מאמצי ההנהלה להפוך את נמל אשדוד לנמל מרכזי של החברות הגדולות, לפני ואחרי המעבר בתעלת סואץ, ולמעשה כורתים את הענף שעליו הם יושבים עליו.

"מדוע לא נשמע קולה של ההסתדרות במשבר הזה, שעלול לפגוע בעובדים אחרים, חלשים יותר, במפעלים שייפגעו מהנזקים? איפה האחריות שלה? ומדוע לא נשמע קולו של שר התחבורה, שבגיבוי הממשלה יעשה סוף להפקרות הזו? מן הראוי שממשלת ישראל תדאג להובלה ימית סדירה. 98% מסחר החוץ של ישראל עובר בדרך הים. מחובת הממשלה לדאוג לסדירותה".