בכנס הגרעינים השנתי של חברת קוראל ספנות, שהתקיים בתחילת השבוע במלון דייויד אינטרקונטיננטל בתל אביב, השתתפו בכירים בתעשיית הספנות הישראלית בהם נשיא לשכת הספנות ד"ר יורם זבה, מנכ"ל חברת נמל אשדוד, יצחק בלומנטל; יו"ר חברת נמל חיפה, האלוף (במיל') משה סוקניק; ראש מינהלת הקמת הנמלים החדשים בחנ"י המהנדסת נועה אורן, בעלי מספנות ישראל, שלומי פוגל; מנכ"ל נמל מספנות ישראל, צביקה שכטרמן; וראש אגף כלכלה ברשות הספנות, צביקה שפירא.
בין ההרצאות, בלטה זו של עו"ד יואב צוקרמן, סמנכ"ל הפיתוח לשעבר של חברת נמלי ישראל (חנ"י), הכותב בימים אלה ספר, בו ייחשפו פרטים פיקנטיים מהקמת נמלי חיפה ואשדוד החדשים. צוקרמן חשף בהרצאתו, פרטים מהמו"מ בין ראש הממשלה בנימין נתניהו, לבין יו"ר ועד העובדים באותם ימים, אלון חסן.
לדברי צוקרמן, במסמך שסוכם בין הצדדים וזכה לשם "מסמך ברצלונה" (עובדי הנמל נסעו באותה העת לברצלונה להתרשם ממודל הפעלת הנמל), סוכם כי העובדים יקבלו 25% ממניות הנמל החדש והקיים. המשמעות היתה חלוקת דיווידנד של כ-2 מיליארד שקל, בין כ-1000 עובדי הנמל הוותיקים.
לדברי צוקרמן בכנס, "ההסתדרות פוצצה את ההסכם, היות והתנגדה להקמת ועד אחד בשני הנמלים. זמן קצר אחר כך, נבחר השר ישראל כץ לכהונה נוספת בתפקידו והחליט לצאת למלחמת חורמה בעובדים".
צוקרמן: "אלון חסן התראיין לספר שלי וסיפר שנתניהו ועיני, שהיה אז יו"ר ההסתדרות, כבר הסכימו לחתימה על המסמך, שסוכם על דעתו של ראש אגף התקציבים באוצר. משמעות העובדה שההסכם ממש ברגע האחרון לא נחתם, היתה שעובדי הנמל הפסידו הרבה מאוד כסף".