אלי בר יוסף, מנכ״ל בפועל נמל אשדוד, השתתף בוועידת PORT2PORT 2023, הוועידה והתערוכה הגדולה בישראל לסחר, תובלה ולוגיסטיקה. בר יוסף השתתף בפאנל בנושא האתגרים החדשים בענף הנמלים בישראל, לצד עוזי יצחקי, יו״ר חברת נמלי ישראל, יואב צוקרמן, סגן נשיא נמל המפרץ SIPG, ואורי שוחט, מנכ״ל אוברסיז קומרס.
במסגרת הפאנל אמר אלי בר יוסף כי ״חברת נמל אשדוד היא חברה רווחית ויעילה, תרנגולת שמטילה ביצי זהב. כאשר הצטרפתי לנמל אשדוד לפני 22 שנה אמרו לי שהוא הולך להפרטה, אמנם זה לא התרחש, אבל זה לא עצר אותנו מלהתייעל ולהתחרות בהצלחה אל מול הנמלים האחרים. זה די נדיר בנוף העולמי, שנמל ממשלתי מצליח להתחרות בנמלים הפרטיים, זה נדיר ומאתגר, עם זאת לנמל יש יתרונות מובנים ומגוונים. הנמל ימשיך להיות רווחי״.
לדברי בר יוסף, חברת נמל אשדוד, מאז שהפכה לחברה ממשלתית עצמאית חילקה דיבידנדים בסכום מצטבר של למעלה מ-800 מיליון שקל ורשם ברבעון הראשון של 2023 רווח של 45 מיליון שקל. ״אני צופה שנדע להמשיך ליצר תשואה חיובית יחד עם התחרות״.
עוד הוסיף בר יוסף: ״בסופו של דבר מה שקובע את יעילות הנמלים, זה לקוחות שמגיעים וחוזרים, השירות שהלקוחות מקבלים בזמן אמת. אנחנו בנמל אשדוד מטפלים בהצלחה באוניות הכי מורכבות ומאתגרות של מטען כללי. בשיא הקורונה בעוד שהיו מדפים ריקים במדינות אירופה, במדינת ישראל לא היה מדף ריק אחד. נמל אשדוד מטפל בארבעים אחוז מהפעילות של המטענים היבשים במדינת ישראל ועושה עבודה מצוינת למשק בישראל . אני רוצה לשים גבול לכל מי שמחפש לעשות ספין ולכל הגורמים שמרוויחים מהספינים האלה. אנחנו משקיעים הרבה מאד אנרגיה ביעילות ובשירות. אנחנו מפתחים את עולם הקרוזים, ענף הרכב, ענף המכולות, פעילות משלימה באחסנה ועוד. לנמל אשדוד יש הרבה יתרונות, הוא קרוב לתעלת סואץ, קרוב למרכז ויש לו גיוון אדיר של 6 סגמנטים, אשר כל אחד מהם יכול להיות נמל בפני עצמו. לסיום, אני רוצה לשבח את הצוות המקצועי והעובדים המעולים של הנמל המהווים עבורנו יתרון יחסי. נמשיך לתת ליבואנים וליצואנים את השירות הטוב ביותר״.
צפו בפאנל הנמלים בכנס PORT2PORT בהנחייתו של שאול אמטרדמסקי: