30 עובדים חדשים החלו קורס סוורים בנמל אשדוד

ה-30 נבחרו מבין 800 איש שהתמודדו על המשרה. מנכ"ל הנמל יצחק בלומנטל: "במהלך 2015 נגדיל עוד יותר את פעילות הנמל". נשיא לשכת הספנות ד"ר יורם זבה: "אירוע מכונן, באמצעותו ניתן לתת שירות טוב יותר למשק הישראלי"


14:05 ,19.10.2014 מאת: מערכת פורט2פורט

לאחר חודשיים של עבודת מיון מורכבת, שחלקה התנהל תחת מטחי הטילים וצופרי האזעקות במהלך מבצע "צוק איתן", החלו היום (א') 30 עובדים חדשים את קורס הסוורים של נמל אשדוד.

 

30 המאושרים נבחרו מבין 800 איש שהתמודדו על המשרה, שנחשבת לאחת המבוקשות במשק.

 

עבודת המיון לאיתור הסוורים החדשים התנהלה על ידי שלוש ועדות /שפעלו בנמל אשדוד באופן רצוף, ופעלה בהתאם לתקנות החדשות של רשות החברות הממשלתיות, שמגבילות העסקת קרובי משפחה של עובדים קיימים.

 

קורס הסוורים  יימשך כחמישה שבועות.  במהלכו ילמדו הסוורים את תהליכי הפריקה והטעינה של סוגים שונים של מטענים, תוך שיתוף פעולה עם כלל המערך התפעולי של הנמל. אחרי הקורס יצטרפו הסוורים החדשים ל-650 עובדי התפעול הוותיקים בנמל, ויסייעו לשנע כ-20 כמיליון טון מטען ומעל למיליון מכולות בשנה.

 

המנכ"ל בפועל של נמל אשדוד יצחק בלומנטל: "תהליך קליטת הסוורים החדשים הוא צעד מבורך, שעליו עמלנו רבות, וקודם בנחישות על ידי הנהלת החברה. אנו מקווים כי במהלך שנת 2015 נגדיל עוד יותר את פעילות הנמל ונמשיך לתת שירות אמין, מהיר ומקצועי ללקוחותינו ולתושבי המדינה".

 

נשיא לשכת הספנות ד"ר יורם זבה בירך היום על פתיחת הקורס: "שלחתי מייל ברכה מאוד חם לאיציק בלומנטל על האירוע, שלדעתנו הינו מכונן, ובאמצעותו ניתן לתת שירות טוב יותר למשק הישראלי, עם פחות המתנות ובשירות מהיר יותר, כפי שנהוג בנמלי העולם.

 

"זו בפירוש תרומה לפקידות ישירות בנמלי ישראל ולהקטנה משמעותית של הנזקים לחברות הספנות, ליבואנים וליצואנים. ברצוני לציין שבמשך השנתיים האחרונות עשתה הלשכה הרבה מלחמות ומאמצים לקדם את התהליך, תוך שיתוף פעולה עם כל נציגי ארגוני המשק - התאחדות התעשיינים, איגוד לשכות המסחר, איגוד המשתמשים בהובלה ימית – וכן על ידי לחצים על המשרדים הממשלתיים הרלוונטיים - כלכלה, תחבורה ואוצר.

 

"אנו מקווים כי למרות שהצעד בא באיחור של שנתיים, שנפתחה תקופה חדשה, שבה הנמלים מבינים שקודם יש להקים תשתית ולאחר מכן באים הלקוחות והתוצאות החיוביות לנמלים עצמם. אסור לחכות עד שהנמלים יהיו צפופים והנזקים יהיו רבים, אירועים שמביאים לעזיבת אוניות".