נמל אילת: נמנעו הפיטורים לאור הסכמות בין ההנהלה וההסתדרות

בישיבה בבית ההסתדרות בהשתתפות נציגי ההסתדרות, הנהלת נמל אילת וחנ״י סוכם כי איום סכסוך העבודה יוסר והתקבלו הבנות שימנעו את פיטורי העובדים, לצד שדרוג תשתיות הנמל. גדעון גולבר, מנכ״ל נמל אילת: ״קורא ליו״ר ועדת הכלכלה לבטל את ההחלטה שלו מהישיבה האחרונה״


13:03 ,08.04.2024 מאת: מערכת פורט2פורט

בישיבה שהתקיימה אתמול בבית ההסתדרות בהשתתפות נציגי ההסתדרות, הנהלת נמל אילת והנהלת חנ״י סוכם על הבנות שימנעו את פיטורי העובדים, לצד שדרוג תשתיות הנמל. בשיחות שהתקיימו אתמול הושגו הבנות בין הצדדים - הנהלת נמל אילת הודיעה כי היא חוזרת בה מכוונתה לפטר כמחצית מכוח האדם בנמל, וכי היא תקיים שיח שוטף עם ההסתדרות. כמו כן ההסתדרות מצדה הסירה את איום סכסוך העבודה. הצדדים הסכימו בנוסף על שדרוג תשתיות מסוימות בנמל כגון תיקון הבטון ברציפים ותיקון המנופים התקולים.

 

ההסכמות הושגו בישיבה בבית ההסתדרות בה השתתפו יו״ר איגוד עובדי התחבורה, עו״ד אייל ידין, מנכ״ל האיגוד עו״ד רועי בליטנטל, יו״ר החטיבה הימית עו״ד ניר אייזנברג, יו״ר מרחב אילת בהסתדרות, משה אזולאי, יו״ר איגוד קציני הים, אבי לוי; יו״ר נמל אילת אבי חורמרו, מנכ״ל נמל אילת גדעון גולדבר; עוזי יצחקי, יו״ר חנ״י, וטיקו גדות, מ״מ מנכ״ל חנ״י. 

 

יו״ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, עו״ד אייל ידין: ״בשיח של שותפות, אנחנו מעלים למסלול את יחסי העבודה בנמל אילת. גם בימים קשים אלה, הגענו להבנות אחראיות, עם רשת ביטחון תעסוקתי לעובדים, ותוך דאגה לרציפות התפקודית של השער הימי הדרומי של ישראל״.

 

גדעון גולבר, מנכ״ל נמל אילת, מסר למערכת PORT2PORT כי: ״אני שמח לאור ההסכמות אליהם הגענו ששני הצדדים ראו את המטרה העיקרית שהיא צמיחת נמל אילת ומציאת פתרונות למצב הספציפי בו אנו שרויים. הפגישה אתמול נועדה לקרב בין הצדדים כי היינו כמו שתי רכבות שנוסעות על מסילות מקבילות ולא יכולות להיפגש. בסופו של דבר עובדי נמל יקרים ללבנו, אילת היא עיר קטנה בה כולם מכירים את כולם ואני יכול לומר בגלוי כי נגולה אבן מעל לבי. עצרנו את נושא הפיטורים ואני שמח שההסתדרות הסירה את סכסוך העבודה. אני גם קורא ליו״ר ועדת הכלכלה לבטל את ההחלטה שלו מהישיבה האחרונה״. 

 

מנהל החטיבה הימית באיגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, עו״ד ניר אייזנברג: ״פעם אחר פעם אנו מוכיחים שרק באמצעות הידברות ושיח פתוח וכן בין ההנהלה לעובדים ניתן להביא פתרונות לכל סוגיה שעל הפרק״.