לראשונה: נמל רוטרדם טיפל במכולה ששולחה עם טכנולוגיית בלוקצ׳יין

המכולה יצאה ממפעל בקוריאה, שוחררה בנמל רוטרדם והגיעה למרלו״ג של סמסונג בטילבורג והכל ללא ניירת תוך שימוש בפלטפורמת DELIVER. בעקבות ההצלחה יורחב השת״פ


11:55 ,11.07.2019 מאת: מערכת פורט2פורט

נמל רוטרדם טיפל בתחילת החודש בפעם הראשונה במכולה שהגיעה ללא ניירת, שחרורה מומן באופן מיידי, והמעקב אחריה נעשה מדלת לדלת – החל מנקודת היציאה שלה במפעל בדרום קוריאה ועד למרלו״ג של סמסונג בעיר טילבורג דרך מעבר ושחרור ממכס בנמל רוטרדם – וכל זאת באמצעות פלטפורמת בלוקצ׳יין בשם DELIVER.

 

המשלוח באמצעות הפלטפורמה, שנערך בהשתתפות בנק ABN AMRO, נמל רוטרדם וסמסונג, הוכיח למשתתפים בו כי ״הקונספט עובד״ וכי השימוש בטכנולוגיית בלוקצ׳יין מאפשרת פעילות הדדית, וכי יכולות מעקב ומיקום משולבות, עיבוד ותיעוד של מסמכים כמו גם מימון יכולים להיעשות באופן מהימן, מאובטח – וללא ניירת.  

 

לדברי רוברט ואן דר ואאל, סגן יו״ר סמסוג אירופה, פלטפורמת DELIVER הוכיחה בבירור את הפוטנציאל המשמעותי שלה. ״כבר במשלוחים הראשונים שהשתמשו לפלטפורמה ראינו את היתרונות הטמונים ביישום שלה בקנה מידה גדול. כלקוחות שמקבלים מטענים, היה לנו יתרון של קבלת מידע בזמן אמת וזמינות מראש של המסמכים הדיגיטליים של המטען. זה מאפשר לנו לעצב מחדש את התהליכים שלנו ביעילות רבה יותר, לאפשר לנו להסתמך על אירועים בזמן אמת ונתונים מהימנים. בסופו של דבר, השירות הזה יחזק את השירותים שאנו מציעים ללקוחותינו״.

 

בעקבות הצלחת הקונספט הודיעו המשתתפות (בנק ABN AMRO, נמל רוטרדם, וחברת סמסונג) על הרחבת הסכם השת״פ ביניהן לשלב הבא של פרויקט DELIVER במסגרתו ינוהלו משלוחים רבים באמצעות מובילים ימיים שונים, ובנתיבי סחר שונים.

 

מנמל רוטרדם נמסר כי לטכנולוגיות חדשות כגון בלוקצ׳יין יש פוטנציאל להשתלט באופן מוחלט על ניהול שרשרת האספקה ולשבש דרכים מסורתיות של עבודה. הקוסנפט של פלטפורמת DELIVER מתדלק אוטומציה של תהליכים ומספק ערך עבור כל השחקנים לאורך שרשרת האספקה.