יו״ר חנ״י: ״מדינת ישראל לא הייתה במצור ימי ולא תהיה במצור ימי״

עוזי יצחקי: ״במלחמה למדנו כמה חשובה היא ההובלה ימית ושרשרת האספקה לפעילות הסחר של מדינת ישראל. אף אחד לא ראה ולא הרגיש מחסור וזה הרבה מאוד בזכות החוסן של הנמלים. נמלי הים הגיעו ערוכים למלחמה, כאשר חודש לפני פתיחת המלחמה, ערכנו תרגילי חירום״


13:21 ,19.02.2024 מאת: מערכת פורט2פורט

יו״ר חברת נמלי ישראל, עוזי יצחקי, אמר במסגרת ועידת תשתיות 360 כך: ״חוזקה של אומה, של מדינה, לא נמדדים בעוצמה הצבאית בלבד,  אלא גם בחוסן ובחוזק ובהמשך תפקוד המשק והעורף בשעת חירום. המשק והכלכלה הישראלית הוכיחו את עוצמתם.

 

״חוליה מאוד מרכזית בכך באה כתוצאה מהתפקוד של נמלי הים. נמלי הים הגיעו ערוכים למלחמה, כאשר חודש לפני פתיחת המלחמה, ערכנו תרגילי חירום. וזה חלק מההצלחה של המשק. 

 

״במלחמה למדנו כמה חשובה היא ההובלה ימית ושרשרת האספקה לפעילות הסחר של מדינת ישראל. אף אחד לא ראה ולא הרגיש מחסור וזה הרבה מאוד בזכות החוסן של הנמלים. מדינת ישראל לא הייתה במצור ימי ולא תהיה במצור ימי.

 

״לאחר השלמת בניית שני נמלי הים החדשים והטכנולוגיים, יתירות התשתיות והרציפים - אנחנו נמצאים בעידן תחרותי חדש הממקם אותנו בשורה הראשונה בעולם. גם הנמלים שהופרטו הוכיחו עצמם. הגענו למצב בלי פקקים בים. הנמלים היום מחכים לאוניות, ישנה תחרות בריאה על כל אונייה. אנחנו ממשיכים להיערך ליום שלאחרי המלחמה, לפעילות נמלית גואה ולתרחישי קיצון אחרים״. 

 

מנכ״ל מינהל התכנון: בוחנים הרחבת נמל אילת 

 

בוועידה השתתתף גם רפי אלמליח, מנכ״ל מינהל התכנון, אשר אמר: ״אנו בוחנים את הרחבת נמל אילת - זו תהיה התשובה של המדינה גם במישור הכלכלי וגם במישור המדיני״. 

 

אלמליח אמר: ״אנחנו נמצאים היום בתקופה בה מדינת ישראל צריכה להיערך עם אלטרנטיבות בכל הנוגע להבאת סחורות לארץ. התפקיד שלנו זה להסתכל ולתכנן קדימה. היום יש משבר, אבל הוא יסתיים ואנחנו צריכים להיות ערוכים לקראת עלייה בייבוא סחורות ולכן בימים אלה מינהל התכנון בשיתוף פעולה עם הגורמים הרלוונטיים בוחן את הרחבת נמל אילת, יחד עם תוכנית הרכבת המהירה לאילת. השילוש של השניים יהווה קטליזטור לפיתוח העיר אילת ולהפיכת נמל אילת לנמל בינלאומי משמעותי באזור. זו תהיה התשובה של המדינה גם במישור הכלכלי וגם במישור המדיני״.