חברת נמל אשדוד ערכה כנס בנושא הרפורמה בתעריפים

הכנס בהשתתפות מאות עמילי מכס, יבואנים ויצואנים כלל הסברים בנוגע למשמעויות הרפורמה והתמורות בתחום התעריפים


00:00 ,14.10.2010 מאת: מערכת פורט2פורט

הכנס בהשתתפות מאות עמילי מכס, יבואנים ויצואנים כלל הסברים בנוגע למשמעויות הרפורמה והתמורות בתחום התעריפים
 
חטיבת הלקוחות בחברת נמל אשדוד, בשילוב עם מחלקת החישובים בנמל, קיימו אתמול כנס מקצועי בנושא הרפורמה בתעריפים שנכנסה לתוקף ב-1 לאוקטובר השנה. מטרת הכנס הייתה לוודא שכלל לקוחות החברה מבינים את משמעויות הרפורמה בתעריפים עם התחלת מימושה. מאות עמילי מכס, יבואנים ויצואנים נכחו במקום.
 
הכנס, שנערך בטרמינל הנוסעים בנמל, כלל דברי פתיחה של יו"ר דירקטוריון חברת נמל אשדוד, ניצב (בדימוס) יעקב רז ונאומים של מנכ"ל חברת נמל אשדוד, מר שוקי סגיס וסמנכ"ל הלקוחות בחברה, אלי בר יוסף. יו"ר ארגון התאגידים של סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים, אמיר שני, נתן סקירה של מערך הרפורמה ומשמעויותיו למיטב הבנתו. בנוסף, כלל הכנס הסבר מקצועי על התמורות בתחום התעריפים מפי שושנית לב ארי, ראש מחלקת חישובים בנמל.
 
מחברת נמל אשדוד נמסר כי הרפורמה בתעריפים תייצר מבנה של מחירי שירותים שישקפו את התשומות בהן השקיע הנמל במתן השירות. מבנה התעריפים יבוסס על שירותיות. לכן כל תעריף משקף את עלות מתן השירות. התנודתיות בשערי המט"ח והתלות בערכי המטען תבוטל. מיקומו של נמל אשדוד במרכז מדינת ישראל ובמרכז הסחר המקומי תעניק לו יתרון לאור ההתייקרות בעלויות.