השביתה בנמלים נדחתה למחר

בערב תיערך פגישה בין התאחדות התעשיינים לבין האוצר במטרה להגיע להסכמה עם ההסתדרות וועדי העובדים בנמלים ולמנוע השביתה. צבי פלדה, יו"ר ועדת התובלה של התאחדות התעשיינים: אנחנו עומדים להיפגש על מנת לראות כיצד ניתן ליישר את אי ההבנות בין האוצר לבין ההסתדרות


00:00 ,19.12.2010 מאת: מערכת פורט2פורט

בערב תיערך פגישה בין התאחדות התעשיינים לבין האוצר במטרה להגיע להסכמה עם ההסתדרות וועדי העובדים בנמלים ולמנוע השביתה. צבי פלדה, יו"ר ועדת התובלה של התאחדות התעשיינים: אנחנו עומדים להיפגש על מנת לראות כיצד ניתן ליישר את אי ההבנותבין האוצר לבין ההסתדרות
 
השביתה בנמלי הים שהייתה מתוכננת להתחיל היום נדחתה ב-24 שעות, בכדי לאפשר להסתדרות ולוועדי העובדים בנמלים  להגיע להסכמה עם משרד האוצר וחברות הנמל על תוספת שכר לעובדי הנמלים, שתמנע את השביתה. בנמלים הוכרז סכסוך עבודה לפני חודשיים ולכן העובדים יכולים לשבות בכל רגע נתון.
 
נזכיר כי, לפי ההתראה של  איגוד עובדי התחבורה בהסדרות שיצאה בשבוע שעבר, השקט התעשייתי בנמלים היה אמור להסתיים היום. יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי, אמר כי "אנחנו כבר מפברואר בלי הסכם שכר בנמלים. אנחנו ממתינים בסבלנות בלי שביתה. הממונה על השכר במשרד האוצר, אילן לוין, מפר הסכמים מ-2004 ו-2005. הסבלנות של כולם פקעה".


לדברי אדרי, אם לא ייחתמו הסכמי השכר בין משרד האוצר לעובדי הנמלים עד יום ראשון "נפר את השקט התעשייתי בנמלים. זה יכול להיות עיצומים או שביתה, זה יכול להיות כל דבר". הוא לא בוחל באמצעים ומוכן אף להכריז על שביתה כללית בנמלי הים.


צבי פלדה, יו"ר ועדת התובלה של התאחדות התעשיינים מציין כי היום בערב תיערך פגישה בין התאחדות התעשיינים לאוצר, בה יהיו נוכחים גם יו"ר התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש, ולוין. " אנחנו עומדים להיפגש על מנת לראות כיצד ניתן ליישר את אי ההבנות בין האוצר לבין ההסתדרות, על מנת לפתור את הבעיה". אומר פלדה.

 

נזכיר כי, גד שפר, יו"ר איגוד המשתמשים בהובלה ימית שלח בסוף השבוע מכתב דחוף לשר האוצר, יובל שטייניץ, ושר התחבורה, ישראל כץ, בו הוא מבקש מהם להתערב ולמנוע את השבתת נמלי הים.
 
במכתב מציין שפר כי, "למרות שהכתובת הייתה על הקיר, שוב לא נעשה די כדי למנוע את השביתה הצפויה בנמלי ישראל, וקיבלנו בדאגה רבה את הידיעה על החלטת מוסדות ההסתדרות לאשר שביתה כללית בנמלי המדינה מיום ראשון הקרוב. אף שאנו מבינים את צעדי העובדים, שזו, כנראה, הדרך היחידה שלהם ללחוץ על הממשלה, כדי שתשב איתם למשא ומתן על הסכמי השכר שפג תוקפם, אין למשתמשים בשירותי הנמלים יכולת לשאת בנזקי שביתה בנמלים".
 
"גם בשביתה זו, אם תפרוץ, לא ייגרם נזק ישיר לחברות הנמל, והן אף ירוויחו מדמי אחסנה. העובדים - לא רק שלא יינזקו, אלא אף ייתכן שיקבלו תגמול נוסף על העבודה המאומצת שישקיעו בהתגברות על הטיפול במטענים שיצטברו לאחר תום השביתה. חברות הספנות שניזוקו, יגלגלו את עלות הנזקים עלינו, המשתמשים בהובלה הימית, היבואנים והיצואנים" מדגיש שפר.
 
מחברת נמל חיפה נמסר כי, הנהלת נמל חיפה מתנגדת לכל סוג של שביתה או עיצומים ומצפה למשא ומתן מיידי ויעיל, לשם הגעה לפתרון מוסכם על הצדדים, ביחס לכל נקודות המחלוקת. מטבע הדברים, הלקוחות של נמל חיפה מאוד מודאגים מאיומי השביתה. עד למועד תחילת השביתה- אם חלילה תפרוץ- נמל חיפה פועל במלא המרץ, כדי להקצות את מירב המשאבים התפעוליים, על מנת לסייע ללקוחות הנמל בטיפול ושינוע מטעניהם.
 
ממשרד האוצר נמסר בתגובה כי, הגורמים הרלוונטיים במשרד האוצר עשו ועושים כל מאמץ על מנת למנוע את הפרעתה עבודה בנמלי הים. עם זאת, לא ניתן לאשר את דרישות השכר המופרזות שנדרשות על ידי הסתדרות העובדים וועדי עובדי הנמלים. וזאת לאחר שבמהלך חמש השנים האחרונות עלה שכרם בלמעלה מ-35% בעקבות הרפורמה בנמלי הים. בתוך כך, דורשים ועדי העובדים וההסתדרות להסיר את הפיקוח של הממונה על השכר על שכר העידוד.
 
משרד התחבורה לא התקבלה תגובה עד למועד הפרסום.