העובדים לא חזרו לעבודה למרות הצו: זומנו לדיון על ביזיון בית הדין

אבי אדרי וחמישה מבין ראשי הוועדים בנמל אשדוד יגיעו הבוקר בעשר לבית הדין הארצי לאחר שביזו את צו בית הדין ולא חידשו אמש את העבודה בנמל אשדוד. גם העבודה בנמל חיפה לא חודשה


09:06 ,10.05.2018 מאת: מערכת פורט2פורט

סגן נשיאת ביה״ד הארצי לעבודה, השופט אילן איטח, החליט במהלך הלילה כי יו״ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי, ו-5 מבין יושבי ראש וועדי העובדים בסקטורים שונים בנמל אשדוד יתייצבו בשעה 10:00 הבוקר לדיון בבקשת החברה להוציא כנגדם צווים על ביזיון בית המשפט. ראשי הוועדים שיגיעו הבוקר לבית הדין הארצי בירושלים הם גדי בוטבול, עמית שרף, דוד אפריאט, מיכל לוגסי ויעקב ליאני. 

 

הנהלת חברת נמל אשדוד פנתה הלילה, באמצעות בא כוחה עו״ד חיה ארמן ממשרד הרצוג פוקס נאמן, לבית הדין הארצי לעבודה בבקשה להוציא כנגד ההסתדרות וראשי הוועדים צווים אישיים על ביזיון בית המשפט זאת לאחר שהעבודה בנמל לא חזרה לסדרה והעובדים לא התייצבו למשמרת ג׳ בכפוף לצווים שהוציא בית הדין הארצי לעבודה אמש.

 

מנמל אשדוד נמסר כי ״החלטנו לפנות בבקשה להוציא צווים אישיים על ביזיון בית המשפט לאחר שהעבודה בנמל לא חזרה למתכונתה הרגילה והסדירה, והרציפים נותרו ללא עובדים, וכך גם יתר עמדות העבודה שיש לאיישן, להוציא את העובדים בסקטור תפזורת ובמחלקת ים. בכך למעשה, מבזים ההסתדרות וראשי הוועדים באופן חמור ומקומם את ההחלטה והצווים שהוציא בית המשפט״.

 

איגוד לשכות המסחר: נזק השביתה - כ-350 מיליון שקל לשבוע

 

עו״ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, ״לא יתכן שהמגזר העסקי יצטרך לשאת בהפסדים כבדים בנוסף על כל העול הרגולטורי המוטל עליו, על שום שהממשלה מגלה אוזלת יד בהבטחת השירותים החיוניים ביותר לכלכלת המדינה שהם פעילות תקינה ושוטפת של נמלי הים, שהם כידוע בבעלות המדינה״.

 

לדבריו, ״עובדי הנמלים יכולים תמיד לייצר דרישות חדשות, וזה מאד קל לייצר דרישות חדשות, אבל אין זה מספיק כדי לשמש עילה להפרת החוק ולגרימת נזקים כבדים למשק המדינה״.

 

״נמלי הים מוגדרים בחוק הישראלי כשירותים חיוניים ובהתאם לכך ממשלת ישראל, על כל מערכת אכיפת החוק, צריכה להפעיל את כל האמצעים הדרושים כדי להבטיח פעילות תקינה ומלאה בנמלי הים״.

 

להערכת איגוד לשכות המסחר הנזק ליום שביתה נאמד בעשרות מיליוני שקלים. הנזק המיידי נגזר בעיקרו מסחורה שפג תוקפה, אשר נתקעת בנמלי הים (יצוא ויבוא של מזון טרי, מזון עם תאריך תפוגה קצר, ציוד רפואי לבתי חולים ועוד). ככל שתימשך השביתה יתרחבו גם היקפי הנזק למגזר העסקי, כאשר הנזק לשבוע שביתה יגיע לכ-350 מיליון שקל.