הסכם קיבוצי בחנ"י ללא מחלקות הים

הסכם קיבוצי שנחתם בין איגוד עובדי התחבורה להנהלת חנ"י מחיל על כ-85 עובדיה את סעיפי הסכם המסגרת למגזרי הציבורי. ועד העובדים סירב לכלול את נושא מחלקות הים בהסכם


11:56 ,18.04.2017 מאת: מערכת פורט2פורט

מספר ימים לפני חג הפסח חתמו איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות בראשות אבי אדרי והנהלת חברת נמלי ישראל (חנ"י) על הסכם קיבוצי חדש החל על כ-85 עובדים, ומחיל על חברת נמלי ישראל ועובדיה את סעיפי הסכם המסגרת למגזר הציבורי שנחתם בין יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן לשר האוצר משה כחלון.

 

ההסכם מביא לכדי סיום את שני סכסוכי העבודה אשר הוכרזו בחברת נמלי ישראל בשנת 2016 והחודש על ידי איגוד עובדי התחבורה. במסגרת ההסכם הסכימו הצדדים בין היתר כי אופן יישום הסכם המסגרת בחברה ייעשה כך שהוא ייטיב עוד יותר עם עובדי דור ב', ותוך צמצום נוסף של פערי השכר במקום העבודה.

 

ההסכם נחתם לאחר קבלת הודעתו בכתב של מנהל רשות החברות הממשלתיות, אורי יוגב, בנושא גיוס חוב באמצעות הקצאת אג"ח ציבורי, והבטחת זכויות העובדים במסגרת גיוס חוב זה.

 

יחד עם זאת נדגיש כי נושא קליטת מחלקות הים לחנ"י טרם יושב והוא עדיין פתוח להידברות בין הצדדים. מוועד עובדי חברת חנ"י נמסר כי העובדים סירבו לכלול את נושא מחלקות הים של הנמלים בהסכם שכן טרם סוכם על גורלן של מחלקות אלו בשיחות שבין ההסתדרות והמדינה.

 

יו"ר איגוד עובדי התחבורה, אבי אדרי, בירך על חתימת ההסכם וציין כי "גם בהסכם זה דאגנו לצמצם פערי שכר בין העובדים תוך הגנה על החברה, במקביל לשמירה על תנאי ההעסקה של העובדים בהנפקה של אגרות החוב".

 

מחברת נמלי ישראל נמסר כי ההסכם שומר על האיזון בין צרכי החברה ויעדיה לבין הסדרת תנאי עבודתם של העובדים במסגרת עקרונות הסכם מסגרת השכר במגזר הציבורי, זאת, תוך מתן קדימות לעובדי דור ב' ובעלי השכר הנמוך.