ד״ר זבה: ישראל יכולה למצוא שותפות סחר חדשות בים התיכון

נשיא לשכת הספנות הישראלית, ד״ר יורם זבה, הגיב להודעה כי טורקיה מטילה הגבלות על היבוא והיצוא לישראל ואמר כי יש לחזק את התעשייה הישראלית. ובהקשר לתחרות הוא אמר: מאוכזים מכך שמתווה התחרות בנמלים עדיין לא יצא לפועל


10:59 ,05.05.2024 מאת: מערכת פורט2פורט

נשיא לשכת הספנות הישראלית, ד״ר יורם זבה, הגיב גם הוא להודעה כי טורקיה מטילה הגבלות על היבוא והיצוא לישראל שיצאה בחמישי האחרון ממשרד הסחר הטורקי. נציין כי הודעת טורקיה מהווה הפרה בוטה של הסכמי האס״ח (אזור סחר חופשי) בין שתי המדינות. הסכם מסוג זה דורש התראה של שישה חודשים בטרם נעשים שינויים בתנאי ההסכם. 

 

ד״ר יורם זבה אמר כי ״הדבר פוגע בפעילות השטעון של הנמלים בישראל וזו בהחלט מכה. שלושה קווים ביטלו את הפקידה שלהם לטורקיה - גם מכולות וגם מטען כללי. ישראל בהחלט יכולה למצוא לה שותפות סחר חדשות בים התיכון אם כי הדבר ייקח זמן ובהחלט יגרום לעלייה במחירים. אם נמצא אלטרנטיבות לא נרגיש בהבדל - למעט במחיר כמובן.

 

הודעת טורקיה מהווה הפרה בוטה של הסכמי האס״ח (אזור סחר חופשי) בין שתי המדינות

 

״כמו כן״, הוסיף זבה, ״ישראל צריכה לחזק את תחום הייצור שלה ולחזק את התעשיה. יש לעשות זאת באמצעות חשיבה לטווח ארוך, מתן תמריצים ומדיניות שמקלה עם התעשייה בישראל״.  

 

 

תחרות מלאה בנמלים - אכזבה בלשכת הספנות 

 

מלשכת הספנות נמסר בנוסף כי ״הממשלה טוענת שהיא מנסה ליישם מתווה לתחרות מלאה בנמלים והיענות להסרת מגבלות. הלשכה הסכימה עם עקרונות המתווה. יחד עם זה, הלשכה מאוד מאוכזבת מכך שהמתווה עדיין לא יצא לפועל, דבר שהביא להפסקת הטיפול במטענים קונבנציונליים בנמלים החדשים. לדעת הלשכה פתרון זמני לנושא זה היה פותר את הבעיה הזו מבלי לפגוע כלל במתווה כולו. קשה לקבל את הדבר הזה כאשר אנו במצב מלחמה ומדינות זרות נוקטות נגדנו מגבלות דומות״.