ביה״ד הארצי לעבודה הורה לעובדי הנמלים לשוב לעבודה סדירה

זאת עד לקבלת החלטה שתינתן בימים הקרובים. נמל המפרץ: בשל מצוקת בעלי המטענים אנו ערוכים ומוכנים לפרוק אניות מטען כללי ולסייע ללקוחות. ההסתדרות: מקווים שבהחלטה המורחבת בית הדין ימצא את האיזון הנכון


09:27 ,01.02.2022 מאת: מערכת פורט2פורט

בית הדין הארצי לעבודה הורה לעובדי הנמלים לחזור לעבודה סדירה וזאת עד לקבלת החלטה שתינתן בימים הקרובים. כידוע, במרכז המחלוקת בין הצדדים שאלת הטיפול באניות מטען כללי בנמלים החדשים. ההסתדרות טוענת כי המדינה רימתה אותה וכי הוסכם שהנמלים החדשים – נמל המפרץ ונמל הדרום – לא יטפלו באניות מטען כללי ואילו המדינה טוענת כי מעולם לא היו הסכמות כאלה ועיון בכתבי ההסמכה שניתנו לנמלים החדשים מאשר כי הם יכולים לטפל בכל סוגי האניות והמטענים, וזאת לשם הגברת התחרות בנמלי ישראל.

 

ההסתדרות בתגובה: מקווים שבהחלטה המורחבת בית הדין ימצא את האיזון הנכון

 

תגובת ההסתדרות להחלטת סגן נשיאת בית הדין הארצי לעבודה, כבוד השופט אילן איטח: ״ההסתדרות וועדי העובדים מכבדים את החלטת בית הדין הארצי לעבודה, אך יחד עם זאת אנו תקווה שבהחלטה המורחבת שתגיע בימים הקרובים, בית הדין ימצא את האיזון הנכון, תוך שמירה על זכויות העובדים ואיתנות הנמלים״.

 

 

רון תומר: בית הדין הבין שרווחת הציבור חשובה יותר מהשיקולים הפוליטיים של ההסתדרות

 

 

נשיא התאחדות התעשיינים, ד״ר רון תומר, הגיב בסיפוק להחלטת בית הדין הארצי לעבודה להוציא צו מניעה זמני נגד כוונת ההסתדרות לשבש את עבודת הנמלים.

 

ד״ר רון תומר: ״אנו מרוצים מכך שבית הדין הארצי לעבודה הבין שרווחת הציבור חשובה יותר מהשיקולים הפוליטיים של ההסתדרות, וקבע שפריקת המטענים מחר תתקיים כסדרה. אנו קוראים לממשלה להפעיל את הרציפים האפשריים כדי להוריד את העומס הבלתי נסבל שעומד כיום על 63 אניות. אני מקווה שההחלטה הסופית של בית הדין תאפשר המשך פעילות סדירה של המשק, מה שכרגע נמנע בעקבות ההתנהלות בנמלים״.

 

נמל המפרץ: ערוכים ומוכנים לפרוק אניות מטען כללי ולסייע ללקוחות

 

מנמל המפרץ נמסר כי: ״בשל מצוקת בעלי המטענים והאניות הממתינות במפרץ חיפה, נמל המפרץ ערוך ומוכן לפרוק אניות מטען כללי ולסייע ללקוחות, במטרה להפחית את העומס ובכך לסייע לכלכלת ישראל.

 

חברת SIPG, המנהלת את הנמל הגדול והמשוכלל בעולם, מפעילה את נמל המפרץ בחיפה בהתאם לחוזה וכתב הסמכה שנחתם מולה עוד בשנת 2015 ע"י שרי התחבורה והאוצר.

 

נמל המפרץ מעניק שירות ללקוחותיו ברמה גבוהה ובמחירים הוגנים, תוך הקפדה על יישום קפדני של הוראות החוק, הנהלים וההנחיות הרגולטוריות״.

 

נציין כי בנמל המפרץ אין כרגע מנופים ייעודיים לטיפול במטען כללי והנמל מסוגל לטפל באניות מטען כללי המגיעות עם מנופים משל עצמן או בהסבה של מנוף מכולה למנוף מטען כללי - דבר שטרם נעשה. ייתכן כי הצהרת חברת נמל המפרץ תביא לכך שיבואני מטען כללי יחליטו לחכור אניות בעלות מנופים משל עצמן על מנת שתוכלנה לפרוק את מטענן בנמל המפרץ ולדלג מעל התור התפעולי הארוך שקיים כיום מול חופי חיפה ואשדוד.