נמל שנזן הולך וסוגר על הונג קונג

נמל המכולות של שנזן (SHENZHEN) שינע במהלך חודש ספטמבר מספר שיא של 1.08 מיליון TEU, הכמות הגדולה ביותר מאז הוקם הנמל. בהשוואה לכמות אשר שונעה באותו חודש בנמל הונג קונג, השיג הנמל הסיני מעמד המאיים על הבכורה בה מחזיק נמל הונג קונג, אשר שינע במהלך חודש ספטמב


00:00 ,14.10.2003 מאת: מערכת פורט2פורט
נמל המכולות של שנזן (SHENZHEN) שינע במהלך חודש ספטמבר מספר שיא של 1.08 מיליון TEU, הכמות הגדולה ביותר מאז הוקם הנמל. בהשוואה לכמות אשר שונעה באותו חודש בנמל הונג קונג, השיג הנמל הסיני מעמד המאיים על הבכורה בה מחזיק נמל הונג קונג, אשר שינע במהלך חודש ספטמבר 10,000 TEU בלבד יותר מנמל שנזן.

השגו של הנמל הסיני בא לידי ביטוי בעיקר בעובדה שבמהלך חודש ספטמבר עברו דרכו יותר מכולות מאלה אשר עברו דרך הנמל המכולות הסיני הגדול ביותר, הפועל בשנחאי. במהלך החודשים ינואר – ספטמבר 2003 שינע הנמל כמות שיא של 7.65 מיליון TEU. כמות זו מציינת עלייה בשיעור של 39% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. לצורך השוואה, נמל הונג קונג שינע במהלך אותה תקופה 9 מיליון TEU .

מנתונים אותם פרסמה הנהלת הנמל עולה עוד כי במהלך תשעת החודשים שינע הנמל 81.57 מיליון טון סחורה, כמות המהווה עלייה בשיעור של 26.7% בהשוואה לתקופה המקבילה בשנת 2002.

עד סוף השנה יכנסו לפעולה בנמל שישה רציפי מכולות חדשים אשר בנייתם אמורה להסתיים בסוך חודש נובמבר. עם כניסתם של ששת הרציפים החדשים יגדל כושר השינוע של הנמל בכ – 2.15 מיליון TEU .
 
הידיעה נמסרה באדיבות מר ברי פינטוב, מנכ"ל ארגון התאגידים של סוכני המכס והמשלחים הבינ"ל.