נמל אשדוד לא יפעל בשבתות למרות מצב החירום

על שולחנם של חברי דירקטוריון חברת נמל אשדוד הונחו אמש, בישיבתם, שני נושאים. הראשון, הסכם העבודה שנחתם עם העובדים ושזכה לשבחים רבים מבית ומחוץ (ראה ידיעה נפרדת). הנושא השני, עבודה בשבת במצבי חירום, לא אושר וזוכה הבוקר לקיטונות של ביקורת מצד המשתמשים


00:00 ,01.08.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

על שולחנם של חברי דירקטוריון חברת נמל אשדוד הונחו אמש, בישיבתם, שני נושאים. הראשון, הסכם העבודה שנחתם עם העובדים ושזכה לשבחים רבים מבית ומחוץ (ראה ידיעה נפרדת). הנושא השני, עבודה בשבת במצבי חירום, לא אושר וזוכה הבוקר לקיטונות של ביקורת מצד המשתמשים.
 
אתמול נאסף דירקטוריון חברת נמל אשדוד לישיבת עבודה במהלכה הועלה נושא מצב החירום לאור הלוחמה בצפון והפניית האניות מנמל חיפה לאשדוד. חברי הדירקטוריון התבקשו לבחון אפשרות לעבוד גם בשבתות לאור המצב, אך לבסוף הם קיבלו החלטה שלא לפנות למשרד התמ"ת לקבלת ההיתר.
 
"אני חושב שזו שערוריה", הגיב הבוקר ראובן צוק נשיא לשכת הספנות והוסיף: "מדובר בהחלטה אומללה המעידה על הניתוק של חברי הדירטוריון מרמת הצפיות של המשתמשים, לקוחות הנמל".
 
לטענתו, במצב חירום, כאשר אניות מכולה ממתינות 3-4 ימים על עוגן מחוץ לנמל לפני שהן נקשרות לרציף ואילו אניות מטען כללי ממתינות זמן רב עוד יותר, לא יעלה על הדעת שהנמל לא יפעל מול הממשלה כדי לקבל אישור לעבודה בשבת, בניגוד מוחלט לעמדת המשתמשים וספקי השירות האחרים.
 
צוק ציין שהוא מודע שאסור, מטעמים מצפוניים, לכפות על עובדים לעבוד בשבתות. יחד עם זאת, לדעתו יהיו עובדים רבים שיתנדבו לעבוד במשמרות בשבתות.
 
"העלויות הנוספות שנובעות מההמתנות ומהחזרת המטענים שנפרקו מחו"ל, אשר נופלות על המשתמשים, צריכות להילקח בחשבון בפרט כשמדובר בחברה מסחרית האמונה על מתן שירות ללקוחות".
 
 
דובר חברת נמל אשדוד מוסר בתגובה: "המדיניות הנהוגה בנמל אשדוד מאז ומעולם היא של הימנעות מעבודה בשבת והדבר תואם את הסכמי העבודה. יו"ר דירקטוריון חברת הנמל הגברת איריס שטרק מצדדת במדיניות זו ואין בכוונתה לפעול או לאשר כל פעולה שתשנה מצב זה בעתיד".