נחתם הסכם עבודה חדש בתחום המכולות בחברת נמל אשדוד

איריס שטרק, יו"ר דירקטוריון חברת נמל אשדוד: "ההסכם יאפשר גידול של כ- 50% בתפוקות ויוביל להתייעלות בהיקף של 3.6 מיליון ₪". ראובן צוק, נשיא לשכת הספנות: "אני חושב שזה הסכם טוב מאד. הם עולים על דרך נכונה"


00:00 ,01.08.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

איריס שטרק, יו"ר דירקטוריון חברת נמל אשדוד: "ההסכם יאפשר גידול של כ- 50% בתפוקות ויוביל להתייעלות בהיקף של 3.6 מיליון ₪". ראובן צוק, נשיא לשכת הספנות: "אני חושב שזה הסכם טוב מאד. הם עולים על דרך נכונה"
 
דירקטוריון חברת נמל אשדוד אישר אמש את הסכם העבודה החדש עם העובדים, המתייחס לעבודה ברציפי המכולות בנמל. ההסכם נחתם על ידי מנכ"ל חברת הנמל, שוקי סגיס, חיים שייב, נציג ההסתדרות ונציגי ועדי העובדים בנמל. הצדדים נעזרו בשירותיהם הטובים של ראובן צוק- נשיא לשכת הספנות ושל צבי פלדה- יו"ר ועדת התובלה והלוגיסטיקה בהתאחדות התעשיינים. כניסת ההסכם לתוקף כפופה לאישור רשות החברות הממשלתיות והממונה על השכר באוצר.
 
במסגרת ההסכם התחייבה ההנהלה להגדיל את עלויות בסיס השכר של העובדים, מתוך כוונה ליצור תמריץ להגדלת התפוקות ברציפי המכולות 9,7 ו- 23. על פי ההסכם תינתן שעת פרמיה לכל 12 מכולות בשעה (פריקה, טעינה והזזה) ומעבר ל- 126 מכולות במשמרת תינתן שעת פרמיה עבור תפוקה של 9 מכולות בשעה. מצב זה משנה את ההסכם שהיה עד כה ולפיו היה מקובל לתת לעובדים 10 שעות פרמיה ללא תלות בתפוקות.
 
מנתונים שהוצגו בדירקטוריון עולה, כי העלות של ההסכם על פי נתוני התפוקות הקיימים מוערכת בכחצי מיליון ₪, עם זאת על פי הערכת הנהלת החברה, ככל שתגדל התפוקה עד ליעד של 150 פעולות במשמרת עשוי ההסכם להוביל להתייעלות בהיקף של כ- 3.6 מיליון ₪.
 
לדברי איריס שטרק, יו"ר דירקטוריון נמל אשדוד, "היתרון הגדול בתפיסה שעומדת בבסיס ההסכם, הוא יצירת קשר הדוק בין תגמול לבין תפוקה. ההסכם מדרג את מתן התמורות בהתאם להיקפי הפעילות, כך ששכר העובדים יגדל בהתאם לתפוקה ולא יהיה קבוע. הנהלת החברה לקחה על עצמה נטל כלכלי בטווח הקצר מתוך ראיה ארוכת טווח של שיפור השירות והתייעלות, לטובת לקוחות הנמל. אין ספק, שהתגייסות העובדים וההנהלה בתקופת החירום הנוכחית יצרה שעת רצון לחתימת ההסכם".
 
לדברי שוקי סגיס, מנכ"ל חברת נמל אשדוד, "ההסכם החדש מעלה את חברת הנמל לדרך חדשה בתחום המכולות, בהתאם לאמות המידה של הנמלים המתקדמים בעולם. ההסכם יוצר תמריץ לעובדים להגיע לתפוקות גבוהות יותר עד כדי גידול של 50%. אני שמח", הוסיף סגיס, "שגם העובדים מבינים כיום שאנו נמדדים בתפוקות וחברות בינלאומיות מובילות, שהחלו לעבוד עם חברת הנמל בעקבות הרפורמה, רגישות כיום יותר מבעבר למדדים אלה. רק שיתוף פעולה הדוק בין ההנהלה והעובדים יאפשר לנו לעמוד ביעדים, וההסכם הוא צעד ראשון בכיוון זה".
 
נשיא לשכת הספנות- ראובן צוק, שלקח חלק פעיל במו"מ הגיב הבוקר לדברים ואמר : "אני חושב שזה הסכם טוב מאד. הם עולים על דרך נכונה". לדבריו, מדובר למעשה על מקצה שיפורים למצב שהיה עד כה, שנותן לעובדים סולם של פרמיות ואילו למשתמשים זה נותן תקוה להגדלה משמעותית של התפוקות.