נוהל חדש של העברת מכולות מנמל הקישון לבדיקות פיזיות בנמל חיפה

מר ברי פינטוב, מנכ"ל ארגון הגג של סוכני המכס מעדכן כי בעקבות מחאות חוזרות ונשנות מצד כל הגורמים המעורבים בנושא העברת מכולות מנמל הקישון לבדיקות פיזיות בנמל חיפה, אשר ליווה את מגזר סוכני המכס במהלך השנה האחרונה, קיבלה הנהלת נמל חיפה החלטה המטיבה עם ציבור ס


00:00 ,25.05.2003 מאת: מערכת פורט2פורט
מר ברי פינטוב, מנכ"ל ארגון הגג של סוכני המכס מעדכן כי בעקבות מחאות חוזרות ונשנות מצד כל הגורמים המעורבים בנושא העברת מכולות מנמל הקישון לבדיקות פיזיות בנמל חיפה, אשר ליווה את מגזר סוכני המכס במהלך השנה האחרונה, קיבלה הנהלת נמל חיפה החלטה המטיבה עם ציבור סוכני המכס והיבואנים.

על פי ההודעה, מר יואב מרגלית, רמ"ח מכולות ואחסנה, שלח בתאריך ה- 21 במאי 2003 מכתב שלפיו נמל חיפה מעמיד לרשות סוכני המכס שתי אפשרויות להעברת מכולות מנמל הקישון לנמל חיפה. האפשרות הראשונה היא העברה על ידי המוביל של הנמל בליווי רכב ביטחון של הנמל. לצורך כך נקבעו ארבעה מועדים : ( 08:30 , 10:00 , 11:30 , 16:00 ) שבהם ילווה רכב ביטחון את המכולות. תמורת ההובלה ייגבה סכום השווה לתעריף עיתוק מכולה לבדיקת מכס בתוך הנמל.
האפשרות השניה היא כאשר המועדים הנ"ל אינם תואמים את דרישות סוכני המכס, העברה על ידי סוכן המכס ועל חשבונו ובאחריותו, וזאת לאחר חתימה על מסמך שבו הוא מקבל את האחריות על המכולה.