משלחת מישראל תבדוק פוטנציאל נמל קונסטנצה ברומניה

בראש המשלחת, המורכבת בעיקרה מסוכני מכס ומשלחים בינלאומיים, אוריאל לין. מיקום הנמל עשוי להפוך אותו לציר לוגיסטי מרכזי למדינות מרכז אירופה עבור חברות ישראליות


00:00 ,08.03.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

בראש המשלחת, המורכבת בעיקרה מסוכני מכס ומשלחים בינלאומיים, אוריאל לין. מיקום הנמל עשוי להפוך אותו לציר לוגיסטי מרכזי למדינות מרכז אירופה עבור חברות ישראליות
 
משלחת של אנשי עסקים מאיגוד לשכות המסחר וארגון הגג של סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים תבקר ב-13 במרץ בנמל קונסטנצה שברומניה, זאת בעקבות הזמנה רשמית של הנהלת נמל קונסטנצה ושל הנספחות המסחרית בשגרירות ישראל ברומניה.
 
המשלחת, שבראשה יעמדו אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, ושלמה שרון, יו"ר ארגון הגג של סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים, המשמש גם כסגן יו"ר טרנסכלל סחר, תכלול כ-15 מנהלים בכירים מחברות שילוח בינלאומי בישראל. מארגן המשלחת הוא ברי פינטוב, מנכ"ל ארגון התאגידים.
 
אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, אמר כי לביקור בנמל קונסטנצה יש חשיבות רבה לאנשי העסקים הפועלים בתחום השילוח והלוגיסטיקה, כמו גם לאנשי עסקים המבקשים להרחיב את קשרי העסקים שלהם ברומניה ובאירופה. "עם הצטרפותה הצפויה של רומניה לאיחוד האירופי בשנת 2007, לנמל קונסטנצה עשויה להיות תרומה משמעותית לקידום סחר החוץ של ישראל", הוסיף לין.
 
לדברי שלמה שרון, יו"ר ארגון הגג של סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים, "המשלחת תבחן את הפוטנציאל הגלום בנמל עבור חברות ישראליות כציר לוגיסטי מרכזי לכניסה וליציאה ממדינות מרכז אירופה. חברי המשלחת יקיימו שורה של פגישות עם חברות שילוח ולוגיסטיקה מקומיות כדי לבחון אפשרויות לשיתופי פעולה עתידיים."
 
הצפי העתידי, עם הצטרפותה הצפויה של רומניה לאיחוד האירופי, הוא כי חלק נכבד מסחר החוץ יעבור דרך נמל קונסטנצה במקום דרך נמלי צפון הים האדריאטי. זאת היות ולאירופאים יש עניין רב בפיתוח האזור שלאורך הדנובה, מאחר והוא יפחית את העומסים מהכבישים, ויעביר חלק גדול מההובלה היבשתית להובלה בנהרות.
 
יתרונו של נמל קונסטנצה בולט במיוחד לאור מיקומו הגיאוגרפי כנמל היחיד השוכן לאורך נהר הדנובה הנשפך לים השחור, ומהווה בשל כך, יעד אטרקטיבי מבחינה בינלאומית ליבוא וליצוא של מטענים למדינות אירופה השכנות כמו רומניה, הונגריה, צ'כיה, סלובקיה, גרמניה, קרואטיה ויוגוסלביה. בנוסף, עלויות השינוע דרך נמל זה תהיינה נמוכות במיוחד, שכן כוח האדם שם זמין וזול.
 
היקף סחר החוץ של ישראל עם האיחוד האירופי (כולל יהלומים) הסתכם בשנת 2005 ב-29.6 מיליארד דולר, גידול של 7.5% לעומת 2004. היבוא מהאיחוד לישראל גדל ב-3% והסתכם ב-17.4 מיליארד דולר, היצוא מישראל לאיחוד גדל ב-14% ועמד על 12.2 מיליארד דולר. עיקר היבוא והיצוא כלל: יהלומים, מכונות וציוד חשמלי, מוצרי תעשיות כימיות, כלי רכב, מתכות פשוטות, פלסטיק וגומי.