משלחת בתחום הלוגסטיקה לרומניה

בעקבות ביקורו ברומניה של נשיא איגוד לשכות המסחר מר אוריאל לין, קבל יו"ר ארגון הגג של סוכני המכס והמשלחים הבינ"ל, שלמה שרון, פניה רשמית מהנספחות המסחרית בשגרירות ישראל ברומניה המזמינה את מנהלי חברות השילוח הישראליות לבקר בנמל קונסטנצה, במהלך חודש מרץ


00:00 ,22.01.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

בעקבות ביקורו ברומניה של נשיא איגוד לשכות המסחר מר אוריאל לין, אשר הביא להידוק הקשרים עם המגזר הלוגיסטי הרומני, קבל יו"ר ארגון הגג של סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים, שלמה שרון, פניה רשמית מהנספחות המסחרית בשגרירות ישראל ברומניה המזמינה את מנהלי חברות השילוח הישראליות לבקר בנמל קונסטנצה, במהלך חודש מרץ
 
הנספחות המסחרית של משרד התמ"ת בשגרירות ישראל ברומניה מארגנת משלחת בתחום הלוגיסטיקה והשילוח לנמל קונסטנצה- כך מסר ארנון ארבל הנציג הכלכלי של משרד התמ"ת ברומניה. ארבל מציין כי רומניה הינה בעלת פוטנציאל עצום לחברות ישראליות. בשנים האחרונות גדל הסחר הבילטראלי בעשרות אחוזים כל שנה, וחברות ישראליות רבות משקיעות ברומניה, ופותחות בה משרדים.
 
עוד מציין ארבל כי כניסתה הצפויה של רומניה לאיחוד האירופי בתחילת 2007, העלייה החדה ברמת החיים, כח הקניה של התושבים וכניסה מסיבית של חברות רב לאומיות לרומניה הן חלק מהסיבות לגידול הסחר.
 
יצויין כי נמל קונסטנצה הינו הנמל הראשי של רומניה אשר יכול לשמש כנקודת מוצא להובלה יבשתית לכל רחבי אירופה ו/או תחליף לנמלים אירופאים אחרים. הנמל הינו כיום אחד הגדולים באירופה.
 
עוד יצוין כי המשלחת המתהווה תוביל את שיתוף הפעולה עם רשויות נמל קונסטנצה, כולל רשויות המכס הרומני וחברות שילוח בינלאומיות הפעילות ברומניה.
 
מהנספחות המסחרית בבוקרשט נמסר כי למשלחת ייקבעו פגישות עם מנהלי הנמל + סיור בנמל, פגישות עם מנהלי המכס, פגישות עם חברות שילוח וחברות נוספות בבוקרשט.
 
מהמינהל לסחר חוץ במשרד התמ"ת נמסר כי הסחר בין ישראל ורומניה עמד בשנת 2005 על 275.45 מיליוני דולר, עליה של 17% משנת 2004. מתוך זה 174.65 מליון דולר יצוא ישראלי עליה של % 28 לעומת 2004 ו 100.80 מליון דולר יבוא מרומניה לישראל עליה של % 3 לעומת שנת 2004.
 
עוד נמסר מהמינהל לסחר חוץ כי משלחת זו היא חלק מהחשיבות הרבה המיוחסת לרומניה מבחינה מסחרית ולוגיסטית (כשער להובלה יבשתית למרכז אירופה). לאור העובדה כי כלכלת רומניה, בגודל של 73 מיליארד דולר, צמחה בשנת 2005 בשיעור של כ 8%. בנוסף לצמיחה המואצת חלים ברומניה שינויים רבים לקראת כניסתה הצפויה לאיחוד האירופי בשנת 2007 המהווים הזדמנויות עסקיות לחברות הישראליות .
 
ברי פינטוב, מנכ"ל ארגון הגג של סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים, שהחלה כבר היענות מצד חברי הארגון והוא כולו תקוה שהביקור בנמל יתגלה כביקור יעיל לשני הצדדים.

לפרטים נוספים ניתן לפנות למזכירות ארגון הגג של סוכני המכס.