מסתמן: השביתה הכללית במשק תכלול גם את נמלי הים

משיחות עם אנשי הסתדרות נראה כי ככל הנראה השביתה הכללית במשק – אם תתקיים- תכלול גם את נמלי הים ותשתק את היצוא והיבוא של ישראל לחלוטין. ראובן צוק: שביתה בנמלים מחר נראית ודאית


00:00 ,20.03.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

משיחות עם אנשי הסתדרות נראה כי ככל הנראה השביתה הכללית במשק – אם תתקיים- תכלול גם את נמלי הים ותשתק את היצוא והיבוא של ישראל לחלוטין. ראובן צוק: שביתה בנמלים מחר נראית ודאית
 
שאלת השביתה הכללית במשק שאמורה להתקיים מחר ממשיכה להעסיק את מרבית תושבי המדינה ואת אנשי מגזר הספנות, היבואנים והיצואנים במיוחד. שאלת השאלות – האם השביתה שאולי תפרוץ – תתקיים גם בנמלי הים תקבל תשובה רק היום בשעה 5 אחה"צ כאשר עופר עיני, יו"ר ההסתדרות, יכנס מסיבת עיתונים בבית ההסתדרות ויכריז על קיום השביתה ועל היקפה.
 
על פי שיחות שקיימה מערכת port2port עם אנשי הסתדרות השביתה תתקיים ככל הנראה גם בנמלי הים של ישראל, ותשתק לחלוטין את תנועת הסחר ביצוא וביבוא של המדינה.
 
יגאל כהן, מהסתדרות מרחב חיפה, מסר כי "אם תתקיים שביתה כללית במשק מחר כנראה שנמל חיפה גם יושבת". אבי אזולאי, יו"ר ההסתדרות במרחב אילת, מסר כי על פי ההנחיות שנמסרו לו, נמל הים של אילת יושבת וכך הדבר גם לגבי נמל התעופה של העיר.
 
בחוזר לחברים שהפיצה הבוקר לשכת הספנות כתב ראובן צוק, נשיא הלשכה, כי "כפי שהדברים נראים עתה שביתה כללית במשק החל ממחר, כולל הנמלים, נראית כוודאית". צוק הציע לחברי לשכת הסנפות להתארגן בהתאם.
 
יש לציין כי עיתויה של השביתה אומלל במיוחד עבור נמלי אשדוד וחיפה אשר סופגים בשבועות האחרונים ביקורת מכל כיוון אפשרי בשל הצפיפות הגבוהה, תלונות על חוסר בכוח אדם בנמל אשדוד שמוסיף אף הוא לעיכובים והיטלי צפיפות שחודשו לאחרונה על ידי קונפרנס EMTA בנמלי חיפה ואשדוד.
 
כזכור, השביתה הכללית במשק עתידה לפרוץ מחר לאחר שיו"ר ההסתדרות עופר עיני איים כי אלמלא ישולמו משכורות העובדים ברשויות המקומיות השביתה הכללית ב-21 במרץ.
 
עיני אמר: "דחינו את השביתה כדי לאפשר לרה"מ לפתור את הנושא תוך זמן קצר. אנחנו מאוד מקווים שעד ה- 21/3 לא נצטרך לחזור לשביתה".
 
על פי נתונים שפרסמה ההסתדרות בשבוע שעבר, הלנת השכר ב-33 רשויות מקומיות וב-18 מועצות דתיות נמשכת. לפי הנתונים, כ-5,000 עובדים לא מקבלים את שכרם או את חלקו.