מסתמן היטל חדש על הכנסת והוצאת מכולות מנמלי Los Angeles ו- Long Beach

במטרה ל"שחרר לחץ" מנתיבי התחבורה המרכזיים במערב הועלתה תוכנית להטלת היטל בגין כניסת והוצאת מכולות מנמלי Los Angeles ו– Long Beach, בשעות היום


00:00 ,13.04.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
במטרה ל"שחרר לחץ" מנתיבי התחבורה המרכזיים במערב הועלתה תוכנית להטלת היטל בגין כניסת והוצאת מכולות מנמלי Los Angeles ו– Long Beach, בשעות היום

העיתונות המקצועית בארה"ב מדווחת על כוונת בית המחוקקים של קליפורניה לדון בסוגיית הצפיפות הרבה בנתיבי התחבורה המרכזיים של המדינה ומציאת דרכים למזער את הנזק הכלכלי והסביבתי.

לאור הלחצים הגוברים והולכים על נתיבי התחבורה המרכזיים של מדינות מערב ארה"ב, הולך ומתגבש רעיון להטיל היטל על מכולות הנכנסות והיוצאות מהנמלים בשעות הלחץ. את הרעיון החדש / ישן יצרה קבוצת בעלי עניין המכנה עצמה WATERFRONT COALITION הדוגלת בחיוב משאיות המגיעות לנמלים או היוצאות מהנמלים - לונג ביץ' ולוס אנג'לס בין השעות 08:00 – 17:00 .

לטענת הקבוצה המטרה לצמצם עד כמה שניתן את תנועת המשאיות בנתיבי התנועה 710 ו – 110. דובר מטעם הקבוצה טוען כי מדי יום נעות על ציר 710 בשעות הלחץ, 35,000 משאיות כבדות.

הכסף אותו יגבו הנמלים ישמש, כך טוענת הקבוצה, לכיסוי הוצאות אחזקת הנמלים פתוחים בשעות הערב והלילה .

לפי הערכת הקבוצה עלות התפעול הלילי בשני הנמלים היא בסביבות 25,000$ עד 30,000$ למשמרת. במידה ו– 40% מ– 6 מיליון מכולות הנכנסות ויוצאות מהנמלים יכנסו ויצאו בשעות הלילה, האגרה תממן את מלוא עלות התפעול הלילי.


הידיעה נמסרה באדיבות מר ברי פינטוב, מנכ"ל ארגון הגג של סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים.