מנדי זלצמן: נמל הכרמל יעבוד כבר ברבעון הרביעי של 2010

לדברי מנכ"ל חברת נמל חיפה החברה יוצאת בימים אלה במכרזים בשווי 600 מיליון שקל לרכישת עגורנים ומנופי גשר. גבי בן הרוש: "עתיד הנמל תקוע", מאיר תורג'מן: נמשיך להעניק רמת שירות גבוהה ללקוחות


00:00 ,06.04.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

לדברי מנכ"ל חברת נמל חיפה החברה יוצאת בימים אלה במכרזים בשווי 600 מיליון שקל לרכישת עגורנים ומנופי גשר. גבי בן הרוש: "עתיד הנמל תקוע", מאיר תורג'מן: נמשיך להעניק רמת שירות גבוהה ללקוחות
 
חברת נמל חיפה ערכה היום בשעות הצהרים טקס הרמת כוסית לרגל חג הפסח. אל הטקס הגיעו עשרות מלקוחות הנמל, עובדי הנמל וכן מכובדים רבים בהם יונה יהב, ראש עיריית חיפה, ראובן צוק, נשיא לשכת הספנות, גד שפר, נשיא לשכת המסחר חיפה והצפון, ורבים נוספים.
 
את האירוע פתחה הופעה של להקת מד-דונה אשר הנעימה לאורחים בנעימות ג'אז. מנדי זלצמן, מנכ"ל חברת נמל חיפה, בירך את הנוכחים ואיחל לכולם יציאה לחירות מחשבתית של שגשוג ושפע. לדבריו, בחברת נמל חיפה לא עוצרים את תנופת הפיתוח ושומרים על אופטימיות.
 
לדברי זלצמן, הדבר מתבטא ביציאה של חברת הנמל לשני מכרזים גדולים בשווי כולל של 600 מיליון שקל עבור מנופים מסוג STS וכן עבור RNG. זלצמן ציין כי המנוף הראשון יגיע לנמל חיפה כבר בחודש יולי 2010 וכי חברת נמל חיפה תפעיל את רציף הכרמל כבר ברבעון האחרון של שנת 2010.
 
זלצמן הוסיף כי אין בכוונת חברת הנמל לשלוח עובדים לחופשות כפויות ובכוונת הנמל להעסיק את כל העובדים כל עוד תזרים המזומנים של החברה יאפשר זאת. יחד עם זאת, ציין זלצמן, על העובדים להכיר במאמצים שמשקיעה חברת הנמל בהם ועליהם לספק את מלוא התמורה לכך.
 
זלצמן אף ניצל את ההזדמנות להיפרד מאריה רונה, ראש רספ"ן, אשר מסיים את תפקידו בסוף חודש אפריל והעניק לו שי.
 
ראובן צוק, נשיא לשכת הספנות תהה בקול מה יהיה עתידו של נמל חיפה וטען כי הרשויות מגמגמות וכי קיים חוסר תיאום מוחלט בין משרדי הממשלה, עיריית חיפה ושאר הגופים הממשלתיים. צוק ביקש משר התחבורה החדש שלא נכח בטקס לפתח את נמל חיפה, וביקש מהנוכחים להיערך לקראת פתיחת הסכמי העבודה עם העובדים.
 
גם מר צוק ביקש להיפרד מאריה רונה והודה לו על פועלו ועל תרומתו לענף הספנות בישראל.
 
גבי בן הרוש, יו"ר מועצת המובילים והמסיעים תהה על פשר להקת הג'ז וסיפר כי הדבר משול לתלמיד שמגיע הביתה עם תעודה בעלת ציונים נמוכים במיוחד מלבד במקצוע השירה. האב הכועס מעניש את התלמיד ושואל אותו "אם ציונים כאלה אתה עוד שר?".
 
לדברי בן הרוש, "הכל בירוקרטיה והכל תקוע. העתיד של נמל חיפה תקוע ויש התנגדויות אינסוף לתוכנית תמ"א 30 העוסקת בשטחים שאמורים לשמש כעתודה לפיתוח עורף הנמל. מה שנשאר לחיפה ולקריות זה הנמל ואם הנמל לא יתפתח הכל פה ייהפך לבית אבות אחד גדול".
 
בן הרוש אף קרא ליונה יהב לפעול למען פיתוח הנמל ולא לחכות שהבשורה תצא מירושלים. "אם נסמוך על ירושלים נישאר פה עם מרינה" אמר בן הרוש ליהב.
 
מאיר תורג'מן, יו"ר ועד עובדי הטרנספורט בנמל, ציין בדבריו כי נמל חיפה ימשיך לשמור על רמת שירות גבוהה ללקוחות וציין כי הנמל עמוד בפני עידן חדש עם רציף חדש, עם עגורנים חדשים ועם שר תחבורה חדש. תורג'מן פנה ליהב והזכיר לו כי "אין חיפה בלי נמל".