ממשלת קנדה הודיעה על כוונתה להחיל נוהל דיווח מוקדם ליבוא ימי במכולות

בהודעה לעתונות שהתפרסמה באוטאווה, קנדה, ב-4 לאפריל 2003 נמסר על כוונת השלטונות הקנדים לאכוף על כל היבואנים ומובילי המטענים ימיים אל נמלי קנדה את התקנה להעביר את פרטי המטען 24 שעות לפני מועד הטעינה, בצורה אלקטרונית


00:00 ,09.04.2003 מאת: מערכת פורט2פורט
בהודעה לעתונות שהתפרסמה באוטאווה, קנדה, ב-4 לאפריל 2003 נמסר על כוונת השלטונות הקנדים לאכוף על כל היבואנים ומובילי המטענים ימיים אל נמלי קנדה את התקנה להעביר את פרטי המטען 24 שעות לפני מועד הטעינה, בצורה אלקטרונית.

עוד נמסר כי הנתונים יועברו בצורה אלקטרונית למערכת מיוחדת המבוססת על הערכת סיכונים, וכך יוכל ה- CCRA (ובשמו המלא : Canada's Customs and Revenue Agency) לזהות מטענים חשודים לפני הטענתם, כך מסרה השרה אלינור קפלן ממשלת קנדה.

בנוסף יוכלו השלטונות הקנדים לספק בצורה עקבית את הדוחות הנדרשים על ידי המשלחים הימיים הצפון אמריקאיים. השלטונות רואים בכך צעד נוסף לקראת יישום חוק המכס משנת 2000 התומך בהצהרות מכס מהירות (Canada-U.S. Smart Border Declaration) בגבול ארה"ב-קנדה.

עוד נמסר כי בהתייעצות עם הסקטור הפרטי יציגו הצעות אודות אכיפת חוק זהה בהובלה יבשתית ואווירית.

החוק אמור להכנס לתוקף החל מאפריל 2004, וזאת בכדי לאפשר לשלטונות המכס הקנדים, ה-CCRA, ולקהילת המשלחים הבינלאומיים והיבואנים להערך לקראתו.
 
הידיעה נמסרה באדיבות מר ברי פינטוב, מנכ"ל ארגון הגג של סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים.