מחסור בפלדה גורר מחסור במכולות

בשל העדר יכולת להשיג את כמויות הפלדה הדרושות החלו,לאחרונה, יצרני המכולות לצמצם בייצור הן עבור חברות ההשכרה ( LEASING COMPANIES ) והן עבור חברות הספנות


00:00 ,28.03.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
הביקושים חסרי התקדים לפלדות בעולם בכלל, ובסין בפרט, פוגעים קשות במערך ייצור המכולות בעולם. מחירי הפלדה עלו בשנה באחרונה ביותר מ – 30% ומגמת העלייה בעיצומה.

בשל העדר יכולת להשיג את כמויות הפלדה הדרושות החלו,לאחרונה, יצרני המכולות לצמצם בייצור הן עבור חברות ההשכרה ( LEASING COMPANIES ) והן עבור חברות הספנות.

נשיא חברת SEA CONTAINERS, אחת מחברות ההשכרה הגדולות בעולם, הזהיר כי המגזר עומד בפני מצב בלתי אפשרי שבו הביקושים עולים בעשרות אחוזים על ההיצע והוא צופה כי בתוך מספר שבועות החברות תהיינה ללא יכולת לספק מכולות. עוד הדגיש כי מעולם אינו זוכר חוסר כה גדול בפלדות.

אחד מיצרני המכולות בסין הבהיר כי חברתו זקוקה כיום, לצורך ייצור ההזמנות השוטפות, לכמות של 20,000 טון פלדה לחודש בעוד שניתן להשיג בשוק הפתוח 1,000 טון פלדה בלבד.

החוסר בפלדה העלה את מחירי המכולות החדשות לגבהים חסרי תקדים. מחירי המכולות עלו בשיעור ממוצע של 50% במהלך השנה האחרונה. מחיר מכולה בת '20 קפץ מ – 1,050$ לרמה של 1,900$.

חוגי ספנות אירופאיים צופים כי המשך העלייה במחירי המכולות והעדר מלאי יגרור גם את עליית תעריפי השכירות היומיים כלומר עלייה בתעריפי דמי ההשהייה אותם משלמים היצואנים והיבואנים.


הידיעה נמסרה באדיבותו של ברי פינטוב, מנכ"ל ארגון הגג של סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים.