מגיפת ה – SARS מתחילה להכות גם את מגזר הספנות

מגיפת ה-SARS אשר השפיעה עד כה באופן חסר תקדים על מגזר התעופה הבינלאומי, החלה, ככול הנראה, להכות גם את מגזר הספנות. על פי המדווח בעיתונות הזרה, החלו מספר חברות ספנות לבחון את פעולותיהן אם וכאשר תיפגע המגיפה בצוותי החוף ובמשרדים הראשיים


00:00 ,14.04.2003 מאת: מערכת פורט2פורט

 

עלולים להיות שינויים בלוחות הפלגה וברמת שירות בקווים הפועלים מהמזרח הרחוק במידה והמגיפה לא תיעצר.
מגיפת ה-SARS אשר השפיעה עד כה באופן חסר תקדים על מגזר התעופה הבינלאומי, החלה, ככול הנראה, להכות גם את מגזר הספנות. על פי המדווח בעיתונות הזרה, החלו מספר חברות ספנות לבחון את פעולותיהן אם וכאשר תיפגע המגיפה בצוותי החוף ובמשרדים הראשיים.

חברת הספנות הגלובלית OOCL הפועלת מהונג קונג, הודיעה בסוף השבוע שעבר לציבור לקוחותיה כי הנהלת החברה החליטה לנקוט בצעדי חרום בכל משרדי החברה באזורים אשר הוגדרו בעלי סיכון גבוה, כדי להתמודד עם האפשרות שהמגיפה תכה גם בקרב עובדיה של החברה.

בהונג קונג אשר הוגדרה כאזור מוכה מגיפה, הרחיקה החברה מספר עובדים חיוניים למשרדים אחרים וזאת במטרה לדלל את מספר העובדים במשרד הראשי. חלק מהעובדים נצטווה לעבוד מהבית. החברה דחתה גם את החלפת צוותי האוניות לפרק זמן בלתי ידוע. החברה הודיעה במקביל כי עובדים אשר קרוביהם יחלו בשפעת, יוכלו לשהות במחיצתם לפחות לשבעה ימים ולהימנע מלהגיע לעבודה. החברה גם דאגה ליידע את הספקים אתם היא עובדת ליידע את החברה בכל מקרה שעובדי הספק יחלו בשפעת. צוות עובדי המחשב של החברה תוגבר וחולק לשתי מחלקות האחת ממשיכה לעבוד במיקום הרגיל והשנייה הועברה למיקום אחר בהונג קונג, כצעד מונע הדבקות.

בתוך כך נודע כי שלטונות הנמל האמריקאי פורטלנד ומשמר החופים הפועל באזור הנמל הודיעו על נוהלי חירום לטיפול בצוותי אוניות המגיעות לנמל עם חשש למגיפה בקרב אנשי הצוות. על פי הנוהל אותו אוכף משמר החופים, הוטלה חובה על קברניטי האוניות לדווח מיידית למשמר החופים על כל מקרה של איש צוות המגלה סימפטומים של המחלה. האכיפה מתבצעת בעיקר לגבי אוניות אשר פקדו בחודשיים האחרונים את נמלי המדינות : סין,הונג קונג,אינדונזיה,פיליפינים,סינגפור, תאילנד ווייטנאם או החליפו צוותים בנמלים אלה.

גורמי בספנות במזרח הרחוק מביטים בחשש רב לגבי רמת השירות במידה והמגיפה לא תיעצר וכי מדינות זרות תמנענה הכנסת אוניות מהמזרח הרחוק לנמליהן.

הידיעה נמסרה באדיבות מר ברי פינטוב, מנכ"ל ארגון הגג של סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים.