לשכת הספנות הישראלית דורשת שנמל אשדוד יעבוד גם בשבתות ובחגים

לשכת הספנות הישראלית קוראת להנהלת נמל אשדוד להפעיל את הנמל 7 ימים בשבוע, 365 ימים בשנה, כנהוג בנמלי העולם; נמל אשדוד בתגובה: "חברת נמל אשדוד עומדת בכל משימותיה ויעדיה, תוך כיבוד החקיקה וערכי היהדות"


00:00 ,16.01.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

לשכת הספנות הישראלית קוראת להנהלת נמל אשדוד להפעיל את הנמל 7 ימים בשבוע, 365 ימים בשנה, כנהוג בנמלי העולם; נמל אשדוד בתגובה: "חברת נמל אשדוד עומדת בכל משימותיה ויעדיה, תוך כיבוד החקיקה וערכי היהדות"
 
נשיא לשכת הספנות, ראובן צוק, אמר הבוקר כי נמל מודרני, כמו כל מפעל כלכלי-יצרני, אינו יכול להרשות לעצמו כלכלית השבתה מרצון של אמצעי הייצור שלו לכ-80 יום בשנה. "היעלה על הדעת שנמל, המצוי במחסור באמצעי ייצור ובעיקר ברציפים, ישבית עצמו מרצון לכ-22% מימי העבודה שלו ויפגע בשיקולים כלכליים ותפעוליים הקשורים בעבודה תקינה ורווחית של הנמל? ", שואל נשיא לשכת הספנות הישראלית.
 
בלשכת הספנות מדגישים כי הנמלים השכנים המתחרים באשדוד על מתן שירותים לקווים הבינ"ל, עובדים מסביב לשעון ללא הפסקה. "גם האוניות הפוקדות את ישראל, מרביתן זרות, המתוכננות לעבודה בכל העולם 365 יום בשנה ואינן מוכנות לקבל את העובדה שבארץ אין הדברים כך", הוסיף צוק. "לכן", טוענים בלשכת הספנות, "אין לנמל אשדוד ברירה אם הוא אכן חפץ להתחרות על אותו פלח שוק. אי מתן שירות כזה הוא גם בעל השלכות כלכליות על כלל ציבור הצרכנים ומגביל את כושר התחרות של היצוא הישראלי".
 
בלשכה מדגישים את הנזק התדמיתי לנמל אשדוד בעולם ואת הנזק הכלכלי לאוניות ולציבור הלקוחות וטוענים כי באם הנמל רוצה להתחרות עם הנמלים השכנים – "אין לו ברירה אלא להפעיל רציפיו גם בשבת, בדומה לנמל חיפה שמפעיל את רציפיו גם בשבתות כבר שנים רבות".
 
לדעת נשיא הלשכה, ראובן צוק, עבודת שבת רק תיטיב עם הנמל ומשתמשיו ותגדיל את היקף הפעילות בו ורווחיותו משמעותית.הוא ציין שלשכת הספנות הישראלית אף ביקשה וטרם קיבלה מחברת נמל אשדוד בדיקה כלכלית שתציג את היתרונות או את האלטרנטיבות התפעוליות לעבודת השבת.
 
 
נמל אשדוד בתגובה: עומדים במשימות וביעדים תוך כיבוד ערכי היהדות
 
מחברת נמל אשדוד נמסר בתגובה שנמל אשדוד, מאז הקמתו, אינו עובד בשבתות ובחגים, בהתאם לחוקי העבודה ולהסכמי הקיבוצים עם העובדים. "מאז יושמה הרפורמה בנמלי ישראל, נמל אשדוד נערך לעמוד ביעדים מתקדמים ושיפר השרות וקיצר את זמני ההמתנה. חברת נמל אשדוד עומדת ביעדי התפוקות ואף הגדילה  את תנועת המכולות בשיעור של 8% בשנה האחרונה בהשוואה לשנה קודמת", ציין דובר חברת הנמל.
 
עוד נמסר בתגובה: "לאור השיפור המשמעותי בשירות והעמידה ביעדי התפוקות של חברת נמל אשדוד ולאחר מאמץ רב שהשקיעה חברת נמל אשדוד יחד עם איגוד המשתמשים בהובלה ימית אשדוד, החליטה  הנהלת קונפרנס צפון מערב אירופה (קונפרנס EMTA) על ביטולו המוחלט של היטל הצפיפות בנמל אשדוד, החל מה- 15 בינואר. לפי ההערכות, ביטול היטל הצפיפות יחסוך למשתמשים בהובלה ימית  מעל 100 מיליון ש"ח  בשנה".
 
"כל אלה ועוד, מעידים על כך שחברת נמל אשדוד עומדת בכל משימותיה ויעדיה, תוך כיבוד החקיקה וערכי היהדות".