לשכת המסחר הבינ"ל – גל פירטיות חסר תקדים במימי אינדונזיה

הזרוע הימית של לשכת המסחר הבינלאומית – IMB (בשמה המלא: INTERNATIONAL MARITIME BUREAU ) פרסמה בסוף חודש אוקטובר את נתוני הרבעון השלישי בדבר התקפות פירטיות על אוניות סוחר המפליגות בנתיבי הסחר בעולם


00:00 ,02.11.2003 מאת: מערכת פורט2פורט
הזרוע הימית של לשכת המסחר הבינלאומית – IMB (בשמה המלא: INTERNATIONAL MARITIME BUREAU ) פרסמה בסוף חודש אוקטובר את נתוני הרבעון השלישי בדבר התקפות פירטיות על אוניות סוחר המפליגות בנתיבי הסחר בעולם.

הדו"ח מציין כי מספר ההתקפות על אוניות סוחר גדל בשיעור חד והגיע לשיא של 344 התקפות, במהלך תשעת החודשים הראשונים של 2003 .

אינדונזיה, סומנה על ידי לשכת המסחר כאזור בעל דרגת הסיכון הגבוהה ביותר לאחר שורה של התקפות אשר בנס הסתיימו ללא אסון. מרבית ההתקפות אירעו ברדיוס של 30 מיילים ימיים מהחוף האינדונזי ובסמוך לאזור סומטרה שם, לפי הדיווחים, פועלות קבוצות בדלנים מתנגדי השלטון המבקשים עצמאות.

בדו"ח מציין ה- IMB כי התקפות הפירטים על מיכליות נפט, מיכליות גז ומיכליות המובילות כימיקלים עשויות לגרום לנזקים אקולוגיים אשר את היקפם קשה לאמוד.

בחודש יולי האחרון בוצעו שלוש התקפות אחת אחר השנייה בהן הותקפו מיכליות ולמרבה המזל הצליחו אנשי הצוות להבריח את התוקפים. בחודש אוגוסט הותקפה בסמוך לחופי אינדונזיה המיכלית PENRIDER על ידי פירטים אשר לבשו מדי צבא והשתמשו בנשק צבאי אוטומטי.

הנהלת IMB הביע חשש כבד ממעורבותם של בדלנים מאזור המריבה ACHE המוכנים, לדעתם, לנקוט ביוזמות חסרות אחריות כדי להשיג את מטרתם הפוליטית.


הידיעה נמסרה באדיבות מר ברי פינטוב, מנכ"ל ארגון הגג של סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים.