למרות מערך ההגנה הצליחו להחדיר מטען אורניום לארה"ב

המשרד לביטחון פנים בארה"ב עומד אובד עצות לנוכח הביקורת הקשה המוטחת כלפיו מאז יום ו' האחרון בגין ניסיון מוצלח של רשת הטלביזיה ABC לייבא לארה"ב משלוח של אורניום במשקל של 15 ליברות, בעל רמת קרינה נמוכה ביותר. המטען אשר יובא במכולה עבר את סדרת הבדיקות, לרבות


00:00 ,15.09.2003 מאת: מערכת פורט2פורט
המשרד לביטחון פנים בארה"ב עומד אובד עצות לנוכח הביקורת הקשה המוטחת כלפיו מאז יום ו' האחרון בגין ניסיון מוצלח של רשת הטלביזיה ABC לייבא לארה"ב משלוח של אורניום במשקל של 15 ליברות, בעל רמת קרינה נמוכה ביותר. המטען אשר יובא במכולה עבר את סדרת הבדיקות, לרבות שיקוף, אשר לא הצליחו לגלותו.

לדברי רשת הטלביזיה המטען הושם במזוודה בתוך ארגז עץ אשר הכיל רהיטים והוטען על האוניה בנמל ג'קארטה באינדונזיה. עם פריקת המכולה בנמל לוס אנג'לס, "נפלה" המכולה לבדיקה "פיזית" במשקף ועברה בהצלחה לא רק את בדיקת השיקוף אלא גם את בדיקת הקרינה הרדיואקטיבית.

העובדה כי הרשת הצליחה במשימתה כדי להוכיח עד כמה חשופה ופרוצה מערכת האבטחה, גררה מורת רוח רבה הן מצד הציבור והן מצד מומחי גרעין אשר הביעו את דעתם שאם המערכת לא הצליחה לאתר את המשלוח, היא לקויה ואינה מסוגלת לאתר משלוחים בעלי סיכון, אחרים.

דובר מטעם המשרד לביטחון פנים ניסה להמעיט את היקף הבעיה וטען כי העובדה שהמערכות איתרו את המכולה עם הגעתה וניתבו אותה לבדיקות שיקוף, מוכיחה כי המערכת אכן מסוגלת לאתר וליירט מכולות מסוכנות. הוא האשים את רשת הטלביזיה בניסיונה ליצור פחד ואימה בציבור.

נציגי חברות הספנות מיהרו לצאת להגנת המשרד לביטחון פנים בטענה כי המכולה אותרה וכי המערכות פועלות ללא דופי והן יכולות לספק את המענה הדרוש למניעת הברחות.


הידיעה נמסרה באדיבות מר ברי ברי פינטוב, מנכ"ל ארגון הגג של סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים.