לין: חייבים לזרז את הוצאת מטעני הייצוא מישראל

לין אמר דברים אלה לאור האיומים בשביתה בנמלים;יו"ר איגוד התעשיה הקיבוצית, יונתן מלמד ומנכ"ל האיגוד, עמוס רבין: "שביתה נוספת בנמלים תהיה הרסנית לתעשיה הישראלית, תאיץ מעבר של מפעלים וקוי יצור לחו"ל ותגביר את האבטלה"


00:00 ,24.01.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

לין אמר דברים אלה לאור האיומים בשביתה בנמלים;יו"ר איגוד התעשיה הקיבוצית, יונתן מלמד ומנכ"ל האיגוד, עמוס רבין: "שביתה נוספת בנמלים תהיה הרסנית לתעשיה הישראלית, תאיץ מעבר של מפעלים וקוי יצור לחו"ל ותגביר את האבטלה"
 
"יש להורות מיידית על צמצום היקף השיטעונים בנמל חיפה, היוצרים עומס כבד על פעילות הנמל, מאיטים את קצב העבודה, וגורמים לעיכוב גדול של מטעני ייצוא רבים". כך עולה מפנייתו של אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר לעמוס רון, מנכ"ל רשות הנמלים ולנחום גנזרצקי, נשיא לשכת הספנות.
 
לדברי לין, יצואנים רבים סבלו וסובלים עד היום מנזקי השביתה האחרונה, ולכן כל פגיעה נוספת בהם עלולה להביא להרס מוחלט של סחר החוץ הישראלי.
 
"לאור השביתה המאיימת לפרוץ בתחילת פברואר, רשות הנמלים יחד עם סוכני האוניות חייבים להירתם למאמץ מרוכז למזעור הנזקים הישירים והעקיפים. זאת ניתן לעשות באמצעות זירוז הוצאת מטעני יצוא ממדינת ישראל על ידי צמצום היקף השיטעונים והעברתם לצומת לוגיסטית סמוכה כמו נמלי איטליה, קפריסין, מצרים וכדומה", אמר.
 
בתוך כך, שיגרו אמש יו"ר איגוד התעשייה הקיבוצית – יונתן מלמד ומנכ"ל האיגוד – עמוס רבין, מכתב דחוף לרוה"מ. במכתבם ציינו השניים כי "שביתה נוספת בנמלים תהיה הרסנית לתעשיה הישראלית, תאיץ מעבר של מפעלים וקוי יצור לחו"ל ותגביר את האבטלה".
 
ראשי האיגוד שיגרו כאמור מכתב דחוף לראש הממשלה, אריאל שרון, וכן לשר האוצר בנימין נתניהו, שר התעשייה המסחר והתעסוקה אהוד אולמרט ויו"ר ההסתדרות ח"כ עמיר פרץ. במכתב מפצירים ראשי איגוד התעשיה הקיבוצית משרי הממשלה ומיו"ר ההסתדרות להכנס לנוהל חרום ולדיונים מרתונים ולעשות כל מאמץ למניעת השבתת הנמלים.
 
"עם התקרב מועד כניסת חוק הרפורמה בנמלים לתוקף, ובעקבות העובדה שחתימת ההסכם עם הוועדים בחיפה ואשדוד מתעכבת, יש סכנה גדולה לפרוץ שביתה נוספת בנמלים כבר בימים הקרובים", כותבים ראשי האיגוד. "בתקופה האחרונה אנו מוצפים בקריאות ובזעקות ממש של מפעלים רבים התובעים לעשות הכל ולמצות את כל הדרכים האפשריות מצד כל הגורמים: האוצר, ההסתדרות והועדים כדי למנוע את השביתה המתקרבת".
 
עוד נכתב: "אצלנו התעשינים טרם הגלידו פצעי השביתה האחרונה ואנו עדיין עוסקים בהרגעת לקוחותינו בחו"ל ובתיקון הנזקים. לא קיבלנו אף לא אגורה אחת מהפיצוי שהובטח לתעשיינים בגין השביתה הקודמת והנה מאיימת עלינו שביתה נוספת".
 
"כל הפתרונות השונים שהוצעו לנו "לעקיפת" הנמלים בדרכים שונות התגלו בשביתה הקודמת כלא ישימות ואין שום פתרון אלטרנטיבי מיידי לנמלים סגורים", כותבים ראשי איגוד התעשיה הקיבוצית. "שביתה נוספת פירושה המיידי בנוסף לנזקים הישירים במאות מילוני שקלים, העברת קווי ייצור ומפעלים שלמים לחו"ל, תוך הגדלת והחרפת האבטלה בישראל. ראינו תופעה זו כבר אחרי השביתה האחרונה ושביתה נוספת תאיץ אותה למימדים רחבים. מפעלים רבים הודיעו לנו שלא יוכלו לעמוד בשביתה נוספת".
 
"אנו מבקשים ותובעים מכל הגורמים המעורבים לקיים דיונים מרתונים בנוהל חרום ולהגיע להסכמות שימנעו את השביתה בנמלים, בטרם נכרות כולנו את הענף הכלכלי שאנו יושבים עליו".