חברת נמל אשדוד תתאם מראש ובכתב מועדי מסירת מטען כללי

על פי הסיכומים שהושגו עם נציגי המשתמשים לקוח קצה או סוכן המכס יתאם מראש עם חברת הנמל מועד מסירה מוגדר מהשטח. חברת הנמל תפצה הלקוחות אם לא תעמוד בסיכומים


00:00 ,15.11.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

על פי הסיכומים שהושגו עם נציגי המשתמשים לקוח קצה או סוכן המכס יתאם מראש עם חברת הנמל מועד מסירה מהשטח. חברת הנמל תפצה הלקוחות אם לא תעמוד בסיכומים
 
בפגישה שנערכה היום בין נציגי חברת נמל אשדוד, נציגי לשכת הספנות, המובילים והמסיעים וכן נציגי התעשיינים הוסכם בהמשך לדיון שהחל אתמול כי נמל אשדוד יחל במדיניות של פיצוי לקוחות באם חברת הנמל לא תעמוד בתנאי העבודה שנקבעו בין הלקוח לחברת הנמל. יש לציין כי ההסכם נוגע למטענים הכלליים.
 
על פי הסיכום, לקוח קצה או סוכן המכס יתאם מראש עם חברת הנמל, ובכתב, מועד מסירה מהשטח אשר בו יפורט התאריך והשעה. על פי הסיכום שהושג היום:  אם חברת הנמל לא תעמוד בתנאים – אשר סוכמו מראש ובכתב – חברת הנמל תפצה את הלקוח בגין עוגמת הנפש.
 
כמו כן נדון במהלך הישיבה נושא איסור הכנסת מכולות ריקות לנמל. ידוע כי קיים מחסור חמור של שטח תפעולי עורפי בנמל וכי בנוסף חסר ציוד בסיסי לשינוע מכולות.
 
לאור זאת הוסכם במהלך הדיון להאריך את שעות הפעילות של המסופים העורפיים במספר שעות. יש לציין כי הסכם שכזה עמד להיכנס לתוקף לפני כחצי שנה והיה מקובל על לשכת הספנות, המסופים העורפיים והמובילים היבשתיים אך עבודתה של ועדת סיטרמן בחסות היועץ דוד בנטולילה גרמה לגוויעתו של הסכם זה.
 
ראובן צוק, נשיא לשכת הספנות שנכח בדיון, ציין בשיחה עם מערכת port2port כי במקביל הודיעה חברת הנמל כי היא מקפיאה את ההצעה לסירוב קבלת מכולות ריקות במהלך היממה.
 
צוק ציין בהתאם לכניסת ההסכם החדש לפעילות מול המסופים העורפיים ישובו וייפגשו הצדדים בעוד מספר שבועות על מנת להעריך את השיפור בפעילות, אם ישנה כזאת.