חברות הספנות נגד נציבות השוק האירופאי

חברות הספנות המתמחות בהפעלת קווי ספנות סדירים ( LINER SHIPPING ) הקימו לאחרונה ארגון לובי משותף בבריסל אשר מטרתו לייצג את האינטרסים של החברות מול נציבות השוק המבקשת לבחון מחדש את מדיניות השוק כלפי מגזר הספנות הקווי


00:00 ,11.05.2003 מאת: מערכת פורט2פורט
חברות הספנות הקימו גוף לובי למאבק מול נציבות השוק האירופאי המבקשת לבטל את ההגנה הניתנת לקונפרנסים הימיים מהחלת חוקי ההגבלים העסקיים

חברות הספנות המתמחות בהפעלת קווי ספנות סדירים ( LINER SHIPPING ) הקימו לאחרונה ארגון לובי משותף בבריסל אשר מטרתו לייצג את האינטרסים של החברות מול נציבות השוק המבקשת לבחון מחדש את מדיניות השוק כלפי מגזר הספנות הקווי.

עד לתחילת החודש, הצטרפו לארגון 40 חברות ספנות, בעיקר ממגזר המכולות והגלנוע. החברות בארגון החדש אינה מוגבלת רק לאותן חברות הפוקדות את נמלי אירופה.

הרעיון להקים גוף לובי אירופאי משותף לחברות הספנות נולד בעקבות הצלחה רבה לה זכה ארגון לובי דומה אשר הוקם לפני שלוש שנים על ידי חברות הספנות בוושינגטון, במטרה לייצג את האינטרסים של כל חברות הספנות הפוקדות את נמלי ארה"ב, מול שני בתי המחוקקים.

נציבות השוק האירופאי המשותף עומדת בימים אלה לבחון מחדש את מדיניותה בנושא, במסגרת תקנה מס' 4056 , אשר עלולה להביא לביטול ההגנה הניתנת כיום לחברות הספנות מהחלת חוקי ההגבלים העסקיים באירופה.

הידיעה נמסרה באדיבות מר ברי פינטוב, מנכ"ל ארגון הגג של סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים.