התקדמות משמעותית במו"מ בין האוצר וההסתדרות לסיום השביתה בנמלים

האוצר וההסתדרות עשויים עוד היום לחתום על הסכם ביניים שיוביל לסיום השביתה בנמלים ; בשעות האחרונות עמלים הצדדים על ניסוחו של ההסכם ; האוצר וההסתדרות גזרו על עצמם שתיקה


00:00 ,03.08.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
האוצר וההסתדרות עשויים עוד היום לחתום על הסכם ביניים שיוביל לסיום השביתה בנמלים ; בשעות האחרונות עמלים הצדדים על ניסוחו של ההסכם ; האוצר וההסתדרות גזרו על עצמם שתיקה בשעות הקרובות מתוך תקוה להגיע להסכמה

אתמול בשעה 23:00 נפגשו שר האוצר בנימין נתניהו ויו"ר ההסתדרות עמיר פרץ, בחסות נשיא ביה"ד הארצי לעבודה השופט סטיב אדלר, במטרה לסיים את השביתה בנמלים, שנמשכת כבר 21 יום. הפגישה התארכה עד השעה 5:00 לפנות בוקר והוגדרה כפגישה טובה. הצדדים סיכמו בינהם שלא לצאת בהכרזות בכלי התקשורת על הנעשה בשיחות.

השר נתניהו אמר הבוקר, בראיון שהעניק בתוכנית הבוקר בקול ישראל כי אכן היתה התקדמות גדולה מאד, כפי שדווח בכל כלי התקשורת. לדבריו, הצדדים גזרו על עצמם שתיקה לעוד כמה שעות מתוך תקוה לחתום על מסמך שיוביל לסיום השביתה.

מקורות מהאוצר ומההסתדרות אישרו כי אכן היתה התקדמות משמעותית במשא ומתן שהתקיים הלילה ויתכן וכבר בשעות הקרובות יגיעו הצדדים להסכמה על נוסח הסכם עקרונות שיביא את עובדי הנמלים בחזרה לעבודה מלאה, כשלאחריו ייכנסו הצדדים למו"מ על הרפורמה. המקורות ציינו כי בשעות האחרונות עמלים הצדדים על ניסוחו של אותו מסמך עקרונות ובזמן הקרוב יוודע האם מהלך זה מגיע לסיום מוצלח.

עוד נמסר כי ועדי העובדים בנמלים היו מעורבים בשיחות שהתנהלו הלילה וסיכום מוצלח של אותם שיחות יהיה מקובל גם על עובדי הנמלים, שהתחייבו מיד עם החתימה לשוב לעבודה בתפוקות מלאות.

אחת ההצעות שהועלו היתה לדחות את יישומו של חוק הרפורמה בנמלים לתקופה של 210 יום, כפי שהחוק מתיר. יחד עם זאת, הצדדים הטילו איפול מוחלט על הנעשה במו"מ ולא רצו להתייחס לתוכן השיחות.


נתניהו: "עובדי הנמלים פועלים כפורעי חוק בניגוד לצו בית הדין. יש לנו אמצעים ואנחנו לא נהסס להפעיל אותם"

אתמול, לפני פגישתו עם עמיר פרץ ובהתייחסו לשביתת עובדי הנמלים אמר שר האוצר, בנימין נתניהו: "שביתת העובדים היא סכנה לכלכלת ישראל ולשלטון החוק. העובדים פועלים כפורעי חוק ושובתים לאחר שנצטוו על ידי בית הדין לחזור לעבודה. אנחנו לא נאפשר לאורך זמן מצב בו כ- 2000 עובדים, שהם מהעובדים המבוססים במדינה שזוכים למשכורות גבוהות, יפגעו , למען האינטרסים שלהם, ב- 6.5 מיליון אזרחים ובכלכלת ישראל. יש לנו אמצעים חוקיים ואנחנו לא נהסס להפעיל אותם."


לשכת הספנות הישראלית רואה בעבודה בנמלים בתפוקה חלקית – שביתה לכל דבר וענין

לשכת הספנות הישראלית לא מקבלת את העבודה החלקית בנמל כפתרון זמני או חלקי לבעיית אי הוודאות בעבודה בנמלים, אמר נחום גנצרסקי, נשיא לשכת הספנות.

גנצרסקי הוסיף: "אנו רואים בחומרה את אזלת היד של הממשלה מחד ושל ההסתדרות ואיגודי העובדים מאידך, המתבטאת בחוסר הסכמה על העברת עובדים, כמתחייב מחוק הספנות והנמלים החדש. לשכת הספנות הישראלית, המאגדת בתוכה כ-50 חברות הפועלות כסוכני אניות זרות, חברות ספנות ישראליות, בעלי אניות ישראליים ומפעיליהן ועוד, דורשת שהשביתה תסתיים מייד ומוכנה להעמיד את כל משאביה המקצועיים לכך".