התעשיינים מעריכים: ייתכנו שיבושים בהפעלת הנמלים החל ממחצית ינואר

יורם בליזובסקי קרא לתעשיינים להיערך מיידית במגמה למזער נזקים; דודו פרץ: אנו מעדיפים להימנע ככל שניתן משביתה; עודד פלר קורא לכנס את איגוד המשתמשים לישיבה על המצב בנמלים


00:00 ,26.12.2004 מאת: מערכת פורט2פורט

יורם בליזובסקי, מנכ"ל התאחדות התעשיינים, קרא להיערך מיידית במגמה למזער נזקים; דודו פרץ: אנו מעדיפים להימנע ככל שניתן משביתה; עודד פלר קורא לכנס את איגוד המשתמשים לישיבה על המצב בנמלים

מנכ"ל התאחדות התעשיינים, מר יורם בליזובסקי, העריך בסוף השבוע כי קיים חשש גדול שלקראת כניסת חוק הנמלים החדש לתוקף, ב- 17 בפברואר 2005, תפרוץ שביתה כללית בנמלים, שתהיה המשך לעיצומים שיוכרזו על ידי הוועדים כבר במחצית חודש ינואר 2005.
 
הוא ציין כי עמיר פרץ, יו"ר ההסתדרות החדשה, התבטא לאחרונה באופן פומבי ואיים בנקיטת עיצומים בנמלים באם המו"מ עם הממשלה לא יגיע לכלל סיום.
 
בליזובסקי קרא לחברי התאחדות התעשיינים להיערך מיידית במגמה למזער נזקים.
 
בשבוע שעבר קיימו מזכירי הועדים מנמל אשדוד ומנמל חיפה פגישות נפרדות עם עופר עיני, היו"ר האגף החדש לאיגוד מקצועי בהסתדרות, לצורך תיאום עמדות.
 
דודו פרץ, יו"ר ועד עובדי נמל חיפה, ציין כי בפגישות שקיים עם האוצר בשבוע שעבר עולה כי הפערים בכל הנושאים גדולים. הוא ציין כי האוצר הציג במהלך המפגשים, נתונים שאינם מציאותיים ושעליהם האוצר מתבסס, שלפיהם צפוי גידול שנתי של 6% בתנועת המכולות בכל אחד מהנמלים, במשך עשר השנים הקרובות ובנוסף, ב- 2014 צפויות הכנסות הנמלים להכפיל את עצמן. "מספיק שתחול החמרה בגיזרה מול הפלשתינאים ו/או סוריה בכדי שכל התחזית של האוצר לעשר השנים הקרובות תהפוך ללא רלוונטית".
 
פרץ ציין כי דוקא שר האוצר נתניהו היה מעדיף ששביתה, במידה ותפרוץ, תחל לפחות כחודש לפני כניסת חוק הנמלים, בכדי שאז יהיה לו מספיק זמן להיערך לסיימה לקראת כניסת חוק הנמלים לתוקפו, אולם הם, ועדי הנמלים, חשים אחריות רבה כלפי המשתמשים בנמלים ומעדיפים להימנע ככל שניתן משביתה.
 
השבוע, בימי שלישי ורביעי, צפויים הועדים והאוצר לשוב ולהיפגש בכדי לדון בנושאי האיתנות הפיננסית, הסדרי פרישה והסדרי פנסיה.
 

עודד פלר קורא לכנס את איגוד המשתמשים לישיבה על המצב בנמלים
 
לאור ההערכות הגוברות והולכות, בעקבות שורת פרסומים והתבטאויות שלפיהם החל מאמצע ינואר 2005 העובדים בנמלי הים צפויים להתחיל בעיצומים, פנה לאחרונה עודד פלר, יו"ר ובעל קבוצת כימוביל, אל איגוד המשתמשים וביקש לזמן דיון בנושא.
 
"אנו עומדים בפתחה של תקופת אי שקט בנמלים אשר תלך ותחריף ככל שנתקרב ל- 17 בפברואר, המועד בו אמור חוק הנמלים להיכנס לתוקפו", הדגיש מר פלר אשר הציג את מועמדותו לאחרונה לנשיאות לשכת המסחר חיפה וליו"ר איגוד המשתמשים בהובלה ימית.
 
"חובתנו להציב את הנושא במרכז המודעות הלאומית שכן המשק הישראלי אינו יכול לעמוד בשביתה או עיצומים נוספים ולצערי המודעות בקרב הציבור לנזקים הצפויים ולעומד להתרחש אינה גבוהה", הוסיף.
 
"בשיחות לא רשמיות שניהלתי לאחרונה עם מספר חברות ספנות, התברר לי כי ההחלטה נחושה עימם לנצל במלואה את זכותם להכריז "תום מסע" מיד עם התחלת השיבושים, דבר אשר יוביל מיידית לשיבושים בסדירות ההפלגות, אשר רק לאחרונה התייצבו מחדש, ולפריקת עשרות אלפי מכולות בנמלי הים התיכון ושלא בנמלי היעד המקוריים – חיפה ואשדוד" .
 
בתוך כך נודע כי איגוד המשתמשים קבע ישיבה ליום ד', ה- 29 בחודש.